Η μέθοδος Gordon αποτελεσματικού δασκάλου

0
71

daskalaΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τι και πώς να διδάξουν. Ωστόσο, λίγοι εκπαιδεύονται σε δεξιότητες απαραίτητες στη διαχείριση όλων των ανθρώπινων παραγόντων που παρεμβαίνουν στη διδασκαλία και τη μάθηση.

Συχνά οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με συμπεριφορές και συναισθήματα των μαθητών όπως: ειρωνεία, περιφρόνηση, πρόκληση, απείθεια, εκνευρισμό, θυμό, μνησικακία, επιθετικότητα, ανειλικρίνεια, επίρριψη ευθύνης σε άλλους, φόβο, σύγχυση, ντροπή, δειλία, άγχος, στενοχώρια κ.α.

Πώς θα ήταν άραγε μία τάξη όπου:
 Όταν μιλάτε οι μαθητές να σας ακούνε.

 Όταν θεσπίζετε κανόνες της τάξης να μην αναγκάζεστε να κοπιάζετε για την επιβολή τους.

 Οι μαθητές να είναι δημιουργικοί και να συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα.

 Να αντιμετωπίζετε τις μη αποδεκτές συμπεριφορές των μαθητών χωρίς να διακινδυνεύετε τη σχέση σας μαζί τους και χωρίς να θίγεται η αυτοεκτίμησή τους.

 Οι συγκρούσεις να επιλύονται με τρόπο που να νιώθετε και εσείς και οι μαθητές σας ικανοποιημένοι με τις λύσεις.

 Να μπορείτε να βοηθάτε τους μαθητές να επιλύουν μόνοι τους τα προβλήματά τους.

Περιγραφή:
Οι συμμετέχοντες στο βιωματικό σεμινάριο της Μεθόδου GORDON έρχονται σε επαφή με τα «Μυστικά του Αποτελεσματικού Δασκάλου». Μέσα από παρουσιάσεις, βιωματικές ασκήσεις, ομαδικές συζητήσεις και εφαρμογή στην πράξη, οι συμμετέχοντες βιώνουν πώς λειτουργεί μία τάξη με τα παραπάνω χαρακτηριστικά και μαθαίνουν εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισής της. Το σεμινάριο εφοδιάζει τους εκπαιδευτικούς με συγκεκριμένες, πρακτικές δεξιότητες για να αναπτύξουν:

 ποιοτικές σχέσεις με τους μαθητές τους, έτσι ώστε το περιβάλλον στην τάξη να εξελιχθεί σε φιλικό και συνεργατικό, και οι δύο πλευρές να συνυπάρχουν ειρηνικά και να απολαμβάνουν την πολύτιμη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης.

 ποιοτικές σχέσεις με τους συναδέλφους τους, τη διεύθυνση του σχολείου, τους γονείς των μαθητών και τη δική τους οικογένεια.

Πώς θα ωφεληθείτε:

 Θα βιώνετε λιγότερη ένταση.

 Οι μαθητές θα σας σέβονται, θα σας εκτιμούν και θα ενδιαφέρονται περισσότερο για τις ανάγκες σας.

 Θα έχετε λιγότερες αναστατώσεις και συγκρούσεις στην τάξη.

 Θα αντιμετωπίζετε λιγότερα προβλήματα πειθαρχίας.

 Θα εργάζεστε πιο ευχάριστα και με λιγότερο άγχος.

Πώς θα ωφεληθούν οι μαθητές:

 Θα αποδίδουν καλύτερα στα μαθήματα.

 Θα αυξηθεί η υπευθυνότητα και ο αυτοέλεγχός τους.

 Θα έχουν μεγαλύτερη διάθεση για συμμετοχή και μάθηση.

 Θα ενισχυθεί η ικανότητά τους για ομαδική συνεργασία.

Θέματα του σεμιναρίου

 Εμπόδια στη Διδασκαλία και στη Μάθηση – Παρατήρηση συμπεριφοράς – Αποφυγή των εμποδίων

 Εκμάθηση δεξιοτήτων βοήθειας – Εφαρμογή Ενεργητικής Ακρόασης

 Αποτελεσματική αυτο-αποκάλυψη – Αποφυγή συγκρούσεων – Αντιμετώπιση της μη αποδεκτής συμπεριφοράς

 Επίλυση συγκρούσεων με τη μέθοδο της μη Ήττας

 Επίλυση συγκρούσεων αξιών – Αποτελεσματική συμβουλευτική

 Διαμεσολάβηση στις συγκρούσεις μαθητών –Διευκόλυνση συζητήσεων στην τάξη

 Συναντήσεις με σύλλογο και γονείς

Το σεμινάριο απευθύνεται σε: – δασκάλους, νηπιαγωγούς, καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, εκπαιδευτές ενηλίκων, γενικά σε όλους όσους διδάσκουν ή διοικούν σχολικές μονάδες.

Εισηγήτρια:

Δρ. Μαρία Κυπριανίδου Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Επικοινωνίας & Προσωπικής Ανάπτυξης

Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Μεθόδου Gordon για εκπαιδευτικούς, γονείς & Διευθυντές Τηλ.: 6972464265

email: mmkypr@gmail.com