Διασκεδαστικοί Τρόποι βελτίωσης της Αναγνωστικής Ικανότητας

Τα παιδιά καλούνται να διαβάζουν όλη μέρα στο σχολείο. Πολλά από τα παιδιά αυτά εκδηλώνουν μικρές ή μεγάλες δυσκολίες στην ανάγνωση.Για το λόγο αυτό όταν τους ζητείται από τους γονείς να εξασκηθούν στην ανάγνωση συχνά αρνούνται. Ωστόσο, υπάρχει τρόπος ώστε το παιδί να εξασκείται στην ανάγνωση, αλλά κυρίως να διασκεδάζει!

Πλήρες Υλικό για παρέμβαση στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μπορείτε να βρείτε και στο νέο βιβλίο του κου Φώτη Παπαναστασίου «Μαθησιακές Ευκολίες – Πρόγραμμα Υποστήριξης και Παρέμβασης στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες» από τις εκδόσεις ΠΕΔΙΟ

Στη συνέχεια παρουσιάζονται έξι διασκεδαστικοί τρόποι που θα βοηθήσουν το παιδί να βελτιώσει την αναγνωστική του ικανότητα:

  1. Κόμικς και εικονογραφημένα μυθιστορήματα

Για ένα παιδί που αντιμετωπίζει δυσκολίες στην ανάγνωση οι εικόνες το βοηθούν να κατανοεί καλύτερα αυτό που διαβάζει αλλά και τη ροή της ιστορίας. Οι εικόνες κάνουν το διάβασμα πιο διασκεδαστικό και κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του παιδιού.

  1. Περιοδικά και εφημερίδες

Τα παιδιά που αρνούνται να διαβάσουν κάποιο εξωσχολικό βιβλίο ίσως είναι πιο θετικά στην ανάγνωση μικρότερης μορφής γραπτών, όπως είναι μία εφημερίδα ή ένα περιοδικό. Η ανάγνωση μιας εφημερίδας μπορεί να γίνει αγαπημένη συνήθεια όλης της οικογένειας, έτσι το παιδί δε θα νιώθει ότι καλείται να κάνει κάτι ξεχωριστό που θα το κουράσει. Οι εικόνες που έχουν οι εφημερίδες και τα περιοδικά θα κάνουν το διάβασμα πιο ευχάριστο.

  1. Κοινωνικά Δίκτυα και Blogs

Πολλά παιδιά περνούν ώρες μπροστά στον υπολογιστή ψάχνοντας για θέματα που τους ενδιαφέρουν. Μπορείτε να τα βοηθήσετε να βρουν κάποιο blog ή ένα λογαριασμό στο Twitter που να περιέχουν ειδήσεις και γεγονότα που ενδιαφέρουν το παιδί. Ακόμα κι ένα πολύ μικρό tweet εξακολουθεί να αποτελεί αναγνωστική εξάσκηση. Με τον τρόπο αυτό το παιδί θα συνηδειτοποιήσει ότι η ανάγνωση βρίσκεται παντού. Ωστόσο, η χρήση του διαδικτύου θα πρέπει να γίνεται με μέτρο και με την παρουσία και τη συγκατάθεση του γονέα. Η περιήγηση θα πρέπει να είναι οργανωμένη, σχετικά σύντομη και στοχευμένη.

  1. Βιβλία με ανέκδοτα

Ένα βιβλίο με ανέκδοτα προσφέρει στα παιδιά διασκέδαση, γέλιο και μια καλή ευκαιρία για ανάγνωση. Ενθαρρύνετε το παιδί να διαβάσει τα ανέκδοτα σε εσάς, στα αδέρφια του ή στους φίλους του.

  1. Βιβλία μαγειρικής και συνταγές στο διαδίκτυο

Ζητήστε από το παιδί να σας βοηθήσει να μαγειρέψετε το αγαπημένο του φαγητό. Δώστε του να διαβάσει τη συνταγή από ένα βιβλίο μαγειρικής ή από κάποια ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Πολλά παιδιά βρίσκουν τη μαγειρική διασκεδαστική και προσφέρονται μόνα τους να βοηθήσουν.

  1. Tablets και ebooks

Η ανάγνωση σε μία οθόνη μπορεί να είναι το ίδιο σημαντική κι ωφέλιμη με την ανάγνωση ενός παραδοσιακού βιβλίου. Τα παιδιά πλέον βρίσκουν πιο διασκεδαστική την ανάγνωση με τη βοήθεια της τεχνολογίας παρά μέσω ενός βιβλίου.

Τα παιδιά μπορούν να εξασκούνται καθημερινά στην ανάγνωση με τρόπους διασκεδαστικούς χωρίς να κουράζονται ή να ταλαιπωρούνται. Το πιο σημαντικό στο να αγαπήσει το παιδί το διάβασμα είναι να βλέπει γύρω του ενήλικες που διαβάζουν και που θεωρούν το διάβασμα μια καθημερινή τους συνήθεια.

Φώτης Παπαναστασίου

Πηγή: https://eidikospaidagogos.gr/diaskedastikoi-tropoi-veltiosis-tis-anagnostikis-ikanotitas/

Previous articleΔιαφοροποιημένη Διδασκαλία – Τι είναι και πώς εφαρμόζεται;
Next articleΈνας γονιός εκπαιδεύει και εκπαιδεύεται!
Μαριάννα Μανωλοπούλου
Ονομάζεται Μαρία-Ιωάννα Μανωλοπούλου, γεννήθηκε στην Λάρισα και διαμένει στην Θεσσαλονίκη. Σπουδάζει στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και είναι 20 ετών. Συμμετείχε εθελοντικά σε προγράμματα όπως στο hotspot των Διαβατών και συμμετέχει εθελοντικά και εμψυχωτικά στο Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Ανήκει στην συντακτική ομάδα του Πηγή Παιδείας ενώ αποτελεί και ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου του Πηγή Παιδείας. Στα ενδιαφέροντα της συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων τα ταξίδια, το θέατρο, οι ξένες γλώσσες, η προώθηση της εναλλακτικής εκπαίδευσης. Συναναστρέφεται καθημερινά με παιδιά κυρίως προσχολικής αγωγής και εκτιμά την συνεχή ποιοτική επιμόρφωση πάνω στο αντικείμενο της. Ένας από αυτούς είναι και ο λόγος που ξεκίνησε να γράφει. Γράφει στο «Πηγή Παιδείας» και ασχολείται κυρίως με το κομμάτι των συνεντεύξεων γιατί όνειρο της από μικρή ήταν να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία. Μόνο που αυτή τη φορά βρήκε τρόπο να «παντρέψει» τις δυο μεγάλες αγάπες της τη δημοσιογραφία και την παιδαγωγική. Για αυτήν Πηγή σημαίνει «Η γνώση είναι η πιο δημοκρατική πηγή δύναμης.» και Παιδεία «Παιδεία είναι αυτό που επιβιώνει όταν όλα όσα έχουν μαθευτεί ξεχνιούνται». Το ρητό που την συνοδεύει στις περισσότερες στιγμές της ζωής της είναι το «Τα πάντα συμβαίνουν για κάποιο λόγο» έτσι όσον αφορά την Εκπαίδευση και την Παιδεία θεωρεί πως πάντα πίσω από αυτές όλα έχουν κάποιον στόχο και όλα είναι θέμα κίνητρων. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο email της mariannamanwlopoulou@gmail.com και στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here