Νέες θεματικές στα σχολεία από Σεπτέμβριο

0
106

Υγιεινή διατροφή, εθελοντισμός, περιβαλλοντική συνείδηση, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, είναι ορισμένες από τις νέες θεματικές που θα αναπτυχθούν πιλοτικά από την επόμενη σχολική χρονιά στα σχολεία. Παράλληλα, στόχος είναι τον Σεπτέμβριο του 2020 η λειτουργία 28 νέων προτύπων και 34 πειραματικών σχολείων, ενώ θα αναπτυχθούν προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Επίσης, για πρώτη φορά θα ιδρυθούν πειραματικές δομές κατάρτισης – ΙΕΚ.

Ειδικότερα, έπειτα από ένα εξάμηνο που η τριτοβάθμια εκπαίδευση μονοπώλησε τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, πλέον ήλθε η σειρά το μεγαλύτερο βάρος να δοθεί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό προκύπτει από τις κυριότερες ενέργειες που έχει προγραμματίσει η ηγεσία του υπουργείου για το 2020 και τις παρουσίασε, χθες, στον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας αποτίμησης του κυβερνητικού έργου και του προγραμματισμού των επόμενων ενεργειών.

Ενδεικτικά, μιλώντας στην «Κ» η υπουργός Νίκη Κεραμέως, ανέφερε ότι από την επόμενη σχολική χρονιά θα εισαχθούν νέες θεματικές ενότητες στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων και θα ενισχυθεί το μάθημα του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού. Βασικός στόχος, σύμφωνα με την ίδια, είναι οι μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις σε αντικείμενα πέραν των παραδοσιακών μαθημάτων, όπως και να δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, με ενίσχυση της γλωσσομάθειας και των ψηφιακών δεξιοτήτων εντός του δημόσιου σχολείου. Αυτό θα γίνει και μέσω της ανάπτυξης νέων προγραμμάτων σπουδών στα σχολεία και δημιουργία νέου ψηφιακού υλικού. Παράλληλα, όπως έχει εξαγγελθεί, θα θεσμοθετηθεί νέο πλαίσιο πρότυπων και πειραματικών σχολείων, ενώ θα οργανωθεί επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες, ενώ θα δρομολογηθεί πρόγραμμα για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου.

Θα ενισχυθεί η επαγγελματική εκπαίδευση με την ίδρυση πρότυπων επαγγελματικών λυκείων και σύνδεσή τους με πειραματικά ΙΕΚ, τα οποία θα αποτελούν μία νέα δομή στο πλαίσιο της αναδιαμόρφωσης των επαγγελματικών σχολών κατάρτισης. Παράλληλα, δρομολογούνται νέο σύστημα επιλογής στελεχών και η δημιουργία δομών εκπαίδευσης, με ενισχυμένη την παιδαγωγική καθοδήγηση.

Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προγραμματίζεται νομοσχέδιο για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ αλλά και σχεδιασμός θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση ξένων φοιτητών, καθώς και νέο θεσμικό πλαίσιο συνολικά για τα ΑΕΙ (μοντέλο διοίκησης, μεγαλύτερη αυτονομία, αναμόρφωση του πλαισίου σπουδών και αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη).

Η κ. Κεραμέως μαζί με τους υφυπουργούς Βασίλη Διγαλάκη και Σοφία Ζαχαράκη παρουσίασαν έναν φάκελο 78 σελίδων. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε επιπλέον η διεξαγωγή προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή γύρω από τα ζητήματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κατά την έναρξη της συνάντησης, ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι «έχουν γίνει κάποια πρώτα πολύ σημαντικά βήματα στον τομέα της μεταρρύθμισης, ξεκινώντας από τον νόμο που μόλις ψηφίσαμε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εντός των επόμενων δύο μηνών πρέπει να στρέψουμε περισσότερο το ενδιαφέρον μας στο τι γίνεται στα σχολεία μας», ενώ μίλησε για το όραμα της κυβέρνησης «για μία Παιδεία η οποία θα δίνει στα παιδιά όχι απλά στείρες γνώσεις αλλά πραγματικές δεξιότητες, για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις ενός κόσμου που αλλάζει με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Εχοντας φυσικά πάντα συμμάχους τους δασκάλους, τους καθηγητές, τους νηπιαγωγούς μας, οι οποίοι εκ των πραγμάτων θα πρέπει να είναι συμμέτοχοι στη μεγάλη προσπάθεια να αλλάξουμε αντιλήψεις στην Παιδεία και να προσαρμοστούμε στις ανάγκες των καιρών».

Από την πλευρά του, ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε τη Ν.Δ. ότι «δεν διαθέτει όραμα για την Παιδεία. Αντίθετα, η πολιτική της συνοψίζεται στην κατάργηση και στην αναστολή».

 

Πηγή: https://www.greekteachers.gr/%CE%BD%CE%AD%CE%B5%CF%82-%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%83%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AD%CE%BC/?fbclid=IwAR0lKaG2XMGBgdGgood0BmqgRNyLVese7OyWNCVOj-lbJHADceqCGx0nr0U

Previous articleΟι κρυμμένες μας δυνάμεις
Next article11χρονος Λαρισαίος έγινε χάλκινος στην Ρομποτική Ολυμπιάδα
Μαριάννα Μανωλοπούλου
Ονομάζεται Μαρία-Ιωάννα Μανωλοπούλου, είναι 22 ετών και γεννήθηκε στην Λάρισα. Σπούδασε στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και είναι νηπιαγωγός. Συμμετείχε εθελοντικά σε προγράμματα όπως στο hotspot των Διαβατών και συμμετέχει εθελοντικά και εμψυχωτικά στο Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και επιμορφώνεται συνεχώς στο τομέα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Ανήκει στην συντακτική ομάδα του Πηγή Παιδείας ενώ αποτελεί και ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου του Πηγή Παιδείας. Στα ενδιαφέροντα της συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων τα ταξίδια, το θέατρο, οι ξένες γλώσσες, η προώθηση της εναλλακτικής εκπαίδευσης. Συναναστρέφεται καθημερινά με παιδιά κυρίως προσχολικής αγωγής και εκτιμά την συνεχή ποιοτική επιμόρφωση πάνω στο αντικείμενο της. Ένας από αυτούς είναι και ο λόγος που ξεκίνησε να γράφει. Γράφει στο «Πηγή Παιδείας» και ασχολείται κυρίως με το κομμάτι των συνεντεύξεων γιατί όνειρο της από μικρή ήταν να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία. Μόνο που αυτή τη φορά βρήκε τρόπο να «παντρέψει» τις δυο μεγάλες αγάπες της τη δημοσιογραφία και την παιδαγωγική. Για αυτήν Πηγή σημαίνει «Η γνώση είναι η πιο δημοκρατική πηγή δύναμης.» και Παιδεία «Παιδεία είναι αυτό που επιβιώνει όταν όλα όσα έχουν μαθευτεί ξεχνιούνται». Το ρητό που την συνοδεύει στις περισσότερες στιγμές της ζωής της είναι το «Τα πάντα συμβαίνουν για κάποιο λόγο» έτσι όσον αφορά την Εκπαίδευση και την Παιδεία θεωρεί πως πάντα πίσω από αυτές όλα έχουν κάποιον στόχο και όλα είναι θέμα κίνητρων. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο email της mariannamanwlopoulou@gmail.com και στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here