Εισαγωγή Φυσικής Αγωγής, Αγγλικών κι άλλων μαθημάτων στα νηπιαγωγεία – Αντιδράσεις από τη ΔΟΕ

0
25
Την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στα νηπιαγωγεία προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας.

Αλλαγές στα προγράμματα σπουδών των νηπιαγωγείων, τα οποία έχουν να αναμορφωθούν από το 2002, προανήγγειλε μιλώντας στον ANT1 η υπουργός Παιδείας.

Με δηλώσεις της, η Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε πως μέλημα του υπουργείου είναι τα παιδιά να γίνονται συστηματικοί αποδέκτες της εκπαίδευσης από μικρή ηλικία ώστε να βελτιώνονται οι αποδόσεις εν συνεχεία, στο Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στα νηπιαγωγεία και τον εμπλουτισμό τους με Φυσική Αγωγή, Αγγλική Γλώσσα κι άλλα μαθήματα.Αντιδράσεις από τη ΔΟΕ

Στον απόηχο των δηλώσεων της υπουργού, η ΔΟΕ εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της και κατηγορεί την ηγεσία του υπουργείου ότι εισάγει τον κατακερματισμό της γνώσης στα νηπιαγωγεία.

«Η Υπουργός Παιδείας με τις πρόσφατες δηλώσεις της για την εισαγωγή Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής  καθώς και πολλαπλού βιβλίου  στο νηπιαγωγείο, αγνοώντας τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας  του Νηπιαγωγείου, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού  με μεικτές ηλικίες παιδιών και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα διαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας και project, εμφανίζεται πρόθυμη να προωθήσει πρακτικές κατακερματισμού των μαθημάτων στο Νηπιαγωγείο, θέλοντας να εισάγει ξεχωριστά μαθήματα» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, προσθέτοντας πως «με αυτό τον τρόπο η  πρώτη γνώση γίνεται κατακερματισμένη γνώση και  παραγκωνίζονται  τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας καθώς και η ανάγκη ύπαρξης σταθερού προσώπου.

Φυσικά, δεν λαμβάνει υπόψη της τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και έρευνες για ολιστική προσέγγιση της γνώσης και ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων, σύμφωνα με τις διεθνείς έρευνες και διεθνείς οργανισμούς».

Όπως αναφέρει η ΔΟΕ, «σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες τονίζουν ότι η μάθηση τον 21ο αιώνα, σε αυτές τις ηλικίες, δεν μπορεί να στηρίζεται σε προγράμματα σπουδών που οργανώνονται αποκλειστικά με γνωστικά αντικείμενα. Είναι αναγκαίο, ιδιαίτερα, για τα νήπια να μάθουν πώς να μαθαίνουν, χρειάζεται η ανάπτυξη της επικοινωνίας, της δημιουργικής, κριτικής σκέψης, των κοινωνικών ικανοτήτων. Απαιτείται ο σεβασμός στην ανομοιογένεια, η αναγνώριση του διαφορετικού μαθησιακού προφίλ, που μπορεί να έχει ένα παιδί και  η εξασφάλιση  ισοδύναμων ευκαιριών στη εκπαίδευση.

Καλούμε την Υπουργό Παιδείας να σχεδιάζει με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και όχι υποχωρώντας στις κάθε είδους πιέσεις  που ασκούνται για ευνόητους, μεν, λόγους αλλά δεν ωφελούν τη δημόσια εκπαίδευση και τους μαθητές μας. Της επισημαίνουμε τα προβλήματα των νηπιαγωγείων πάνω στα οποία έχει υποχρέωση να σκύψει και να αντιμετωπίσει στο πλαίσιο της στήριξης και της βελτίωσης της δημόσιας, δωρεάν παιδείας».

alfavita.gr

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here