Ένωση Βιοεπιστημόνων: Τα επιστημονικά δεδομένα σχετικά με την εξάπλωση του κορονοϊού

0
44
«Oρθώς η Πολιτεία προσπαθεί να περιορίσει την εξάπλωσή της νόσου με εντοπισμό των φορέων, ωστόσο υπάρχουν μόνο τρία (!) διαπιστευμένα Εργαστήρια ταυτοποίησης του ιού, τα οποία δεν επαρκούν, σε εξοπλισμό και προσωπικό, όσο εξελίσσεται η πανδημία»

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων θα ήθελε να επισημάνει τα μέχρι στιγμής επιστημονικά δεδομένα σχετικά με την εξάπλωση της ασθένειας Covid-19:

α) η συγκεκριμένη ίωση οφείλεται στον ιό SARS CoV-2 της οικογένειας των κορωνοϊών, των οποίων η δομή, οι μεταλλάξεις και οι μηχανισμοί εξάπλωσης είναι από χρόνια αντικείμενο μελέτης των εξειδικευμένων Βιοεπιστημόνων – Ιολόγων

 

γ) Σύμφωνα με τα υπάρχοντα επιδημιολογικά δεδομένα χαρακτηρίζεται ως πανδημία υψηλής μεταδοτικότητας και μικρής θνησιμότητας που πλήττει κυρίως άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα υγείας.

δ) Μέχρι στιγμής αποτελεσματικούς τρόπους πρόληψης θεωρείται ότι αποτελούν: – το τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών είτε με υγρό σαπούνι και νερό είτε καλό τρίψιμο των χεριών με αλκοολούχο διάλυμα, – η αποφυγή στενής επαφής με άτομα που εμφανίζουν συμπτώματα όπως βήχα ή φτέρνισμα. – η αποφυγή επαφής των χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα.

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, υπηρετώντας την επιστημονική αλήθεια, εκφράζει την έντονη αντίθεσή της σε απόψεις σχετικά με τον κορωνοϊό που παρουσιάζονται στα ΜΜΕ και βασίζονται στο συναίσθημα, τις προσωπικές πεποιθήσεις, τον δογματισμό και τα προσωπικά συμφέροντα.

Συγκεκριμένα, ενώ ορθώς η Πολιτεία προσπαθεί να περιορίσει την εξάπλωσή της νόσου με εντοπισμό των φορέων, υπάρχουν μόνο τρία (!) διαπιστευμένα Εργαστήρια ταυτοποίησης του ιού, τα οποία δεν επαρκούν, σε εξοπλισμό και προσωπικό, όσο εξελίσσεται η πανδημία. Η παρούσα κρίση αναδεικνύει την έλλειψη στρατηγικής στην πρόληψη και αντιμετώπιση μολυσματικών ασθενειών στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, στην οποία η στελέχωση σε Βιοεπιστήμονες είναι ανεπαρκής έως μηδαμινή.

Εμφανής είναι και η έλλειψη συγκεκριμένης πολιτικής για τη Δημόσια Υγεία στην Εκπαίδευση. Το μάθημα της Βιολογίας , στο οποίο περιλαμβάνονται και σημαντικές θεματικές της Αγωγής Υγείας, όχι μόνο έχει στο Γυμνάσιο τον μικρότερο χρόνο διδασκαλίας σχεδόν από όλες τις χώρες του κόσμου (είναι μονόωρο μάθημα σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου), αλλά πολύ συχνά διδάσκεται από εκπαιδευτικούς που δεν έχουν οι ίδιοι διδαχτεί Βιολογία στις ακαδημαϊκές σπουδές τους (υπάρχουν λιγότεροι από 500 Βιολόγοι οργανικά τοποθετημένοι σε σύνολο 1.677 Γυμνασίων).

Έτσι οι μαθητές/τριες και αυριανοί «υπεύθυνοι πολίτες» δεν έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν, να εμβαθύνουν και τελικά να εκπαιδευτούν σε θέματα δημόσιας υγείας όπως οι μολυσματικές ασθένειες, οι παράγοντες που σχετίζονται με την εμφάνισή, την πρόληψη και την αντιμετώπισή τους, η σεξουαλική αγωγή, η διατροφή, ο καρκίνος κλπ. Καλούμε την ελληνική Πολιτεία να ενισχύσει έμπρακτα τον βιολογικό εγγραμματισμό των μαθητών/τριων με εκσυγχρονισμό των Προγραμμάτων Σπουδών, αύξηση των ωρών Βιολογίας και προσλήψεις Βιολόγων εκπαιδευτικών ως αυτονόητη επιλογή στις νέες συνθήκες της σύγχρονης εποχής.

Η ΠΕΒ, με αφορμή την ασθένεια Covid-19, απευθύνει έκκληση στην Πολιτεία να επανεξετάσει, μακριά από σκοπιμότητες και δογματισμούς, τις προτεραιότητες της σε θέματα Δημόσιας υγείας τοποθετώντας τους κατάλληλους επιστήμονες στις κατάλληλες θέσεις, κάτι που είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος πρόληψης ασθενειών και κυρίως επένδυση για τις μελλοντικές γενιές. Την καλούμε επίσης μέσω των θεσμικών της οργάνων να αξιοποιήσει το επιστημονικό της δυναμικό αποδυναμώνοντας στο βήμα του δημόσιου διαλόγου κάθε δογματική φωνή που υπονομεύει τα μέτρα υπέρ της δημόσιας υγείας και την απαιτούμενη κοινωνική εγρήγορση.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων

Πηγή https://www.alfavita.gr/koinonia/315253_enosi-bioepistimonon-ta-epistimonika-dedomena-shetika-me-tin-exaplosi-toy-koronoioy

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here