Αυτό είναι το μεγάλο αίνιγμα των φετινών Πανελλαδικών

0
83
Πηγή: mykonosticker.com

Ενδεχόμενο να μπουν ευκολότερα θέματα στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις αν δεν καλυφθεί τελικά όλη η (ήδη μειωμένη) ύλη, υπαινίχθηκε χθες το βράδυ η υπουργός Παιδείας κα. Νίκη Κεραμέως. Η υπουργός Παιδείας, μιλώντας χθες το βράδυ στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ1, ρωτήθηκε αν θα υπάρξει πρόβλεψη στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που ζουν στις κόκκινες περιοχές και συνεχίζουν την τηλεκπαίδευση.

Δύο κατηγορίες υποψηφίων

Σύμφωνα με πληροφορίες, που ανέδειξαν άμεσα την ανισότητα που δημιουργείται με υποψηφίους δύο κατηγοριών εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης σε ορισμένα Λύκεια και της δια ζώσης σε άλλα, πολλοί γονείς το τελευταίο διάστημα προσφεύγουν σε δικηγορικά γραφεία ζητώντας να γίνουν προσφυγές στο ΣτΕ για άνιση μεταχείριση των παιδιών τους, ενόψει των πανελληνίων.

Οι γονείς αυτοί υποστηρίζουν ότι η διάκριση σε τηλεκπαίδευση και δια ζώσης ειδικά στη Γ’ Λυκείου είναι αντισυνταγματική, επειδή δημιουργεί υποψηφίους δύο κατηγοριών: αυτούς που συνεχίζουν με τηλεμαθήματα κι εκείνους που επέστρεψαν στη δια ζώσης διδασκαλία, οι οποίοι όμως στο τέλος θα εξεταστούν στα ίδια θέματα.

Αν συνυπολογιστεί ότι επίσης στη Γ’ Λυκείου έχουμε κι άλλες δύο υποκατηγορίες, αυτούς που είχαν τα μέσα να κάνουν τηλεμαθήματα κι όσους δεν τα είχαν, αλλά και ότι συνεχίζεται και η παμπάλαια κατηγοριοποίηση όσων έχουν χρήματα για φροντιστήρια κι όσων δεν έχουν, αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι εφετινές πανελλήνιες δεν θα είναι ακριβώς αυτό που ονομάζουμε δίκαιες για όλους. Επιπλέον, οι φετινοί υποψήφιοι θα κληθούν να περάσουν μια βάση εισαγωγής. Αν το καταφέρουν, μπράβο τους. Αν όχι, όσοι έχουν τον τρόπο θα πάνε σε κολέγια, που δεν ζητάνε κάποια βάση και θα πάρουν ένα πτυχίο επαγγελματικά ισότιμο με των άλλων που πέρασαν τη βάση. Άλλη εναλλακτική είναι η κατάρτιση των ΙΕΚ

Η ύλη προχωρά κανονικά…

Η κα. Κεραμέως απέφυγε να απαντήσει ευθέως στην ερώτηση αυτή, αλλά προτίμησε να δηλώσει ότι “η ύλη προχωρά κανονικά στα παιδιά που κάνουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης”.

«Παρακολουθούμε κάθε εβδομάδα πού βρίσκεται η ύλη και σας διαβεβαιώ προτού κλείσει η χρονιά έχουμε μία πλήρη εικόνα του ποια ύλη ακριβώς έχει καλύψει κάθε σχολείο της χώρας» ανέφερε η υπουργός Παιδείας. Πρόκειται για μια διαδικασία, είπε, που γίνεται και ανεξαρτήτως πανδημίας.

«Ο στόχος μας είναι τα σχολεία να είναι ανοιχτά, προφανώς προστατεύοντας τη δημόσια και την ατομική υγεία» σημείωσε η Κεραμέως και συνέχισε λέγοντας:

«Παρακολουθούμε πολύ στενά την εξέλιξη της κάλυψης της ύλης και σε κάθε περίπτωση, πριν από το τέλος της χρονιάς έχουμε συνολική εικόνα και με βάση αυτή τη συνολική εικόνα επιλέγονται (σ.σ. από την επιτροπή εξετάσεων) και τα θέματα» για τις Πανελλαδικές.

Το “αίνιγμα” των Πανελλαδικών 2021

Η τελευταία αυτή φράση, όπως είναι ευνόητο, αφήνει σαφή υπαινιγμό ότι η κεντρική επιτροπή εξετάσεων θα επιλέξει εφέτος τα θέματα των πανελληνίων ανάλογα με την εξέλιξη κάλυψης της ύλης. Τι θα γίνει όμως στην περίπτωση που η ύλη προχωρήσει με διαφορετικούς ρυθμούς στα Λύκεια που κάνουν δια ζώσης διδασκαλία και με πιο αργούς στα Λύκεια που κάνουν τηλεκπαίδευση; Θα αποδειχθεί αυτός ο υπαινιγμός για ευκολότερα θέματα αρκετός για να αποτρέψει προσφυγές στη δικαιοσύνη, οι οποίες είναι ενδεχόμενο να τινάξουν στον αέρα τις πανελλήνιες και τον προγραμματισμό της κα. Κεραμέως και όσων είχαν την φαεινή ιδέα να δημιουργήσουν ‘Γ Λυκείου δύο κατηγοριών;

Και πως θα λειτουργήσει αυτή η ανισότητα τη χρονιά που πρόκειται να εφαρμοστεί ξανά και η βάση εισαγωγής;

Αυτό είναι το μεγάλο “αίνιγμα” των εφετινών πανελλαδικών.

Διαμαρτύρονται και στα Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις

Να σημειωθεί τέλος, ότι το πρόβλημα των μαθητών δύο κατηγοριών λαμβάνει διαστάσεις όχι μόνο στα Λύκεια αλλά και στα Γυμνάσια με Λυκειακές τάξεις, τα οποία στις κόκκινες περιοχές συμπαρασύρονται από τα Λύκεια και δε λειτουργούν, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα Γυμνάσια. Ενδεικτικά, έχει γίνει έρευνα με επιστολή γονέα που αναφέρει ότι κατέθεσε αίτηση  (με αριθμό πρωτ 11576,  01/02/202)  στο Υπουργείο Παιδείας με το οποίο ζητάει διευκρινίσεις για το γιατί έγινε η εν λόγω διάκριση καθώς επίσης και το να λάβει το υπουργείο όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε και τα γυμνάσια με λυκειακές τάξεις να ξεκινήσουν άμεσα τα δια ζώσης μαθήματά τους, όπως όλα τα παιδιά γυμνασίων στην επικράτεια. Το υπουργείο διατείνεται ότι άνοιξε τα σχολεία γιατί τα παιδιά δεν αντέχουν άλλο τηλεκπαίδευση για ψυχολογικούς λόγους και λόγους κοινωνικοποίησης μετά από 3 μήνες εγκλεισμού. Από όλα τα παιδιά της Ελλάδος, οι μαθητές των γυμνασίων με λυκειακές τάξεις στις “κόκκινες περιοχές” παραμένουν κλεισμένοι στο σπίτι τους επ’ αόριστον.

Πηγή: alfavita.gr

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here