Για όνειρα γλυκά

0
31
Πηγή: faros.hsjdbcn.org

Γνωρίζετε ότι ένας καλός ύπνος, εξαρτάται όχι μόνο και από το είδος της  τροφής που θα καταναλώσουμε στην διάρκεια της μέρας, αλλά πολλές φορές και από αυτό που καταναλώνουμε λίγο πριν κοιμηθούμε;

Πολλά παιδιά δεν κοιμούνται καλά και στον ύπνο τους, ενώ παρουσιάζουν διάφορες διαταραχές. Μπορεί να διαμαρτύρονται, λέγοντας μας πως δεν θέλουν να κοιμηθούν. Να βλέπουν εφιάλτες, αλλά και να ξυπνούν μέσα στη νύχτα προσποιούμενα πως πονάει η κοιλιά τους, ενώ αργεί να τα πάρει ο ύπνος. Έτσι ταλαιπωρούμαστε και εμείς. Τι είναι αυτό που φταίει και τα παιδιά μας ταλαιπωρούνται;

Γιατί τα παιδιά χρειάζονται τον ύπνο

Για την αύξηση αλλά και την ανάπτυξη

Στην διάρκεια του ύπνου των παιδιών, εκκρίνεται η αυξητική ορμόνη, η οποία είναι υπεύθυνη για την αύξηση. Προσοχή όμως, γιατί αυτό δεν σημαίνει ότι όσο περισσότερο κοιμάται ένα παιδί, θα ψηλώσει και περισσότερο.

Για την μνήμη και για την μάθηση

Διαπιστωμένα, τα παιδιά με έλλειψη ύπνου, παρουσιάζουν μειωμένη συγκέντρωση. Επίσης επηρεάζεται και η μνήμη. Παιδιά λοιπόν με έλλειψη ύπνου, παρουσιάζουν μικρότερη απόδοση στα μαθήματά τους.

Για την βελτίωση της διάθεσης

Είναι λογικό πως αν τους λείπει ύπνος, συμπεριφέρονται με τρόπο που δεν αρμόζει στο χαρακτήρα τους.

Δεν είναι λίγες οι φορές που παιδιά με εξαιρετική συμπεριφορά, αλλάζουν προσωπείο και παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς, λόγω έλλειψης ύπνου και μόνο.

Τα ίδια παιδιά, μετά από έναν καλό ύπνο, επανακτούν την διάθεσή τους, χωρίς επιπλέον προσπάθεια.

Για το ανοσοποιητικό αλλά και το νευρικό του σύστημα

Όταν ένα παιδί, έχει έλλειψη ύπνου, είναι πιθανό να γίνει ευάλωτο σε λοιμώξεις, με αποτέλεσμα να μειώνεται και το ανοσοποιητικό τους σύστημα.

Ο ύπνος επίσης βοηθά στην βελτίωση του νευρικού συστήματος και τα παιδιά παρουσιάζονται σαν «χορτασμένα», σε αντίθεση με τα παιδιά με έλλειψη ύπνου, που παρουσιάζονται πιο νευρικά.

Δεν είναι σωστό λοιπόν να στερούνται ύπνο!….

Πόσο ύπνο προτείνουν οι ειδικοί;

Οι ειδικοί λένε πως δεν υπάρχει συγκεκριμένο ωράριο ύπνου. Οι ώρες που συνολικά θα πρέπει να κοιμηθεί κάποιος, ειδικά ένα παιδί, εξαρτάται από την ηλικία του, τις δραστηριότητές του, την γενετική του προδιάθεση, αλλά και την ποιότητα του ύπνου που κάνει.

Ποιότητα στον ύπνο, ονομάζεται ο ξεκούραστος ύπνος χωρίς διαλείμματα και εφιάλτες. Επίσης προτείνουν αν μια νύχτα ένα παιδί δεν κοιμηθεί καλά, να αναπληρώσει τον ύπνο του την επομένη.

Αν βλέπετε πως το παιδί σας ενώ έχει κοιμηθεί λίγες ώρες, ξυπνά με ενέργεια και χαρά, ανανεωμένο και ξεκούραστο, χωρίς τη γκρίνια από τη νύστα, μη το πιέζετε να κοιμηθεί και άλλο.

Τροφές που χαλάνε τον ύπνο του παιδιού

Σοκολάτα

Από τις πρώτες τροφές που χαλάνε τον ύπνο του παιδιού μας!

Η σοκολάτα περιέχει καφεΐνη σε διάφορες ποσότητες, ανάλογα με το είδος της. Σαράντα γραμμάρια απλής σοκολάτας γάλακτος, λ.χ., μπορεί να περιέχουν 9 χιλιοστά του γραμμαρίου καφεΐνη, δηλαδή σχεδόν τριπλάσια ποσότητα απ΄ ό,τι ένα φλιτζάνι με ντεκαφεϊνέ καφέ.

Το πολύ δυνατό τσάι πριν από τον ύπνο μπορεί να μας εμποδίσει να κοιμηθούμε το βράδυ, έτσι και ένα γλυκό με αναψυκτικά με καφεΐνη πριν από τον βραδινό ύπνο. Εκτός κι αν η σοκολάτα είναι λευκή που δεν περιέχει θεοβρωμίνη, ενώ η περιεκτικότητά της σε καφεΐνη είναι ελάχιστη…

Τα καυτερά-πικάντικα φαγητά

Όπως και οι επεξεργασμένες τροφές, το μόνο που προσφέρουν στον οργανισμό, είναι η γεύση τους. Μην δίνετε  λοιπόν, σε νεαρούς οργανισμούς επεξεργασμένες τροφές, με διάφορα πρόσθετα.

Δεν είμαστε σίγουροι, ούτε καν εμείς οι διαιτολόγοι, για την δράση αυτών, στον ανθρώπινο οργανισμό.

Μια άλλη παράμετρος που πρέπει να ελεγχθεί, είναι εάν η κατανάλωση τροφής έγινε λίγο πριν πέσει για ύπνο το παιδί. Θα πρέπει η τροφή να έχει χωνευτεί, γιατί εάν δεν συμβεί αυτό, το πιθανότερο είναι να δημιουργηθούν προβλήματα στον ύπνο, από την πίεση που δέχεται ο οργανισμός. Το τελευταίο γεύμα, φροντίστε να γίνεται 3-4 ώρες πριν τον ύπνο.

Καταναλώστε πριν τον ύπνο με προσοχή στην ποσότητα:

  • Υδατάνθρακες με χαμηλό προς μέτριο γλυκαιμικό δείκτη (όπως ψωμί ολικής άλεσης, ρύζι, ζυμαρικά, μια ανάμεικτη πράσινη σαλάτα) 
  • Μια μικρή μερίδα «καλών» λιπαρών (όπως ελαιόλαδο, αβοκάντο, μαλακές μαργαρίνες, ξηροί καρποί)
  • Ένα ρόφημα βοτάνων (όπως μέντα ή χαμομήλι) 
  • Φρέσκα, αποξηραμένα ή μαγειρεμένα φρούτα

Προ του ύπνου

Αν μετά το βραδινό αισθανθεί κανείς πείνα, μπορεί 1-2 ώρες πριν κοιμηθεί να καταναλώσει:

  • Ένα ζεστό ποτήρι γάλα 
  • Μια μερίδα φρούτου 
  • Μια μικρή χούφτα καρπούς, ωμούς ή ξηρούς

Μικρά μυστικά

  • Μια θερμοκρασία 16-18 βαθμών, στο χώρο, είναι η ενδεδειγμένη, για να μας δώσει έναν καλό ύπνο
  • Ένα ζεστό μπάνιο με άρωμα από λεβάντα
  • Κοιμήστε το σε σκοτεινό (και όχι φωτεινό δωμάτιο)
  • Στο χώρο καλό θα είναι να υπάρχει σε χαμηλή ένταση, μουσική με χαλαρωτικούς ήχους (όπως ήχοι φύσης) ή κλασική μουσική
  • Μη βάζετε τηλεόραση για να κοιμηθεί ένα παιδί
  • Διαβάστε πριν τον ύπνο, ένα παραμύθι χαρούμενο(να αποφύγετε αυτά που έχουν κακούς-λύκους και άλλα…
  • Αν υπάρχουν ήχοι από ρολόι κλπ αφαιρέστε το από το χώρο
  • Φορέστε του κάλτσες. Σε έρευνες φάνηκε πως τα ζεστά πόδια, χαρίζουν καλή ποιότητα ύπνου

Πηγή: diatrofi.gr

Previous articleΠώς να νηστέψω χωρίς να πάρω κιλά
Next articleΔιατροφικές Διαταραχές: Πώς αναγνωρίζονται;
Avatar
Είμαι η Ανθή Ποζατζίδου. Γεννημένη και μεγαλωμένη στη Δράμα, βρίσκομαι τώρα στο τέταρτο έτος των σπουδών της στο τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Θέλοντας να δοκιμάσω στην πράξη την τέχνη της δημοσιογραφίας έχω συμμετάσχει σε διάφορες προσομοιώσεις συνεδρίων ως δημοσιογράφος, βοηθός αρχισυνταξίας και αρχισυντάκτρια, ενώ δηλώνω λάτρης των τεχνών και ιδιαίτερα του κινηματογράφου, της μουσικής και της λογοτεχνίας. Ο λόγος που γράφω στη Πηγή Παιδείας είναι γιατί θέλω να συνδυάσω τα δύο αγαπημένα μου πράγματα, την αρθρογραφία και τις τέχνες.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here