Πανελλήνιες: Ο Γολγοθάς και η λύτρωση…

0
2028

1736a786dcb7d8789fd796622ebabf39
Χρόνια τώρα οι μαθητές της Τρίτης Λυκείου – και όχι μόνο – ανεβαίνουν τον δικό τους «Γολγοθά» για να καταφέρουν το καλύτερο δυνατό. Ποιο είναι αυτό λοιπόν;

Μία θέση στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, κατά προτίμηση στα ΑΕΙ αλλά και στα ΤΕΙ καλά είναι βρε αδερφέ…!

Διαφήμιση

Μετά από μία κοπιώδη προσπάθεια από μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και όποιον άλλο αγωνιά και βοηθά επέρχεται η λύτρωση. Το παιδί πέρασε, η χαρά του μεγάλη αλλά περισσότερη είναι η χαρά των άλλων! Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά. Το παιδί δεν πέρασε και όλοι περίλυποι από την αποτυχία αναρωτιούνται «Τις πταίει;» και τελικά δεν ήρθε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στην πρώτη περίπτωση ο αγώνας ξεκινάει από νωρίς για αρκετούς μαθητές, οι οποίοι προσπαθούν να καλύψουν κενά προηγούμενων ετών ή να γίνουν ακόμα καλύτεροι για να είναι οι πρώτοι των πρώτων. Αν οι γονείς διαθέτουν και το κατάλληλο ποσό τότε η προετοιμασία γίνεται από τη Δευτέρα Λυκείου (ή και νωρίτερα) και όπως είναι λογικό περιμένουν και το ανάλογο αποτέλεσμα. Παρά την οικονομική δυσπραγία όμως ελάχιστοι είναι αυτοί που δεν θα βρουν τα χρήματα για να βοηθήσουν το παιδί τους να πετύχει …αυτό που θέλει (ή που θέλουν οι ίδιοι). Και φυσικά όταν οι κόποι ευοδώνονται τότε το σύστημα των πανελληνίων είναι υπέροχο.

Αλλά όταν αυτό δεν συμβαίνει περνάμε στην άλλη μεριά, αυτήν του χαμένου.
Μπορεί να διάβασε, μπορεί να δαπανήθηκαν πολλά χρήματα, μπορεί να πήγε στο καλύτερο φροντιστήριο, μπορεί, μπορεί, μπορεί… Η αλήθεια όμως της κοινωνίας μας είναι μία. Το παιδί απέτυχε. Και όλοι μα όλοι αναρωτιούνται τι θα συμβεί τώρα και τι θα κάνει αυτό το κακόμοιρο παιδί που δεν κατάφερε να επέλθει η λύτρωση.

Κι όμως στο βάθος υπάρχει η ελπίδα, υπάρχει μια άλλη λέξη για να καλύψει την αποτυχία αυτή. Η εκ νέου ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ όποια κι αν είναι αυτή. Δεν μπορούν όλοι να σπουδάσουν σε πανεπιστήμια και για να διατυπωθεί καλύτερα δεν θέλουν όλοι. Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις και κανείς δεν χάνεται. Δεν κρίνεται εδώ αν το σύστημα αυτό είναι καλό ή κακό, σωστό ή λάθος, γιατί πάντα και για τα πάντα υπάρχουν διφορούμενες απόψεις.
Γεγονός είναι πάντως πως όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα η ζωή συνεχίζεται και η γη θα συνεχίσει να γυρίζει. Γι’ αυτό οφείλουμε να είμαστε δίπλα στα παιδιά σαν γονείς, σαν εκπαιδευτικοί, να τα στηρίζουμε και να τα βοηθάμε να πάρουν τις αποφάσεις τους.

Ειρήνη Κεμερλή

Διαφήμιση
Previous articleΓνωστική ανάπτυξη και υπανάπτυξη
Next articleΠαιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
Πηγή Παιδείας
Η Πηγή Παιδείας ιδρύθηκε στις 16 Ιουνίου 2016 από την Ευαγγελία Τζιάκα, με τη συμμετοχή μιας δεκαπενταμελούς εθελοντικής ομάδας καθηγητών μέσης εκπαίδευσης. Ξεκινώντας ως μια εμπνευσμένη ιδέα, εξελίχθηκε σε ένα εκπαιδευτικό και πολιτιστικό πόρταλ με πολυδιάστατη δραστηριότητα. Από τον πρώτο κιόλας χρόνο λειτουργίας, η Πηγή Παιδείας διοργάνωσε ημερίδες και σεμινάρια με θέματα όπως η εναλλακτική και περιβαλλοντική εκπαίδευση. Από τον Νοέμβριο του 2016 έως τον Απρίλιο του 2021, πραγματοποίησε πολυάριθμα σεμινάρια και τρεις πανελλήνιες συνδιασκέψεις σε συνεργασία με φορείς όπως το ΤΕΠΑΕ του ΑΠΘ, την Πρεσβεία της Φινλανδίας, την Πρεσβεία της Πορτογαλίας, το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου και τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Η ιστοσελίδα αναπτύχθηκε περαιτέρω με τη δημιουργία ενός καλά οργανωμένου web TV, το οποίο φιλοξενεί εκπομπές ποικίλης θεματολογίας και συνεντεύξεις, καθώς και τη διοργάνωση διαγωνισμών ταινιών μικρού μήκους και λογοτεχνικών διαγωνισμών. Σημαντικός σταθμός στην πορεία της Πηγής Παιδείας ήταν η εμπορική αξιοποίηση του λογότυπού της, ο οποίος έγινε σήμα κατατεθέν του εκδοτικού οίκου Bookguru.gr. Μέσω του Writers Agency Bookguru.gr, έχουν εκδοθεί βιβλία (παραμύθια και μη), ενισχύοντας την παρουσία της στον χώρο της λογοτεχνίας. Σήμερα, η Πηγή Παιδείας φιλοξενεί πάνω από 1.000 άρθρα, ένα πλούσιο web TV και πληθώρα βιβλίων εκδόσεων, συνεχίζοντας να αποτελεί έναν δυναμικό φορέα εκπαίδευσης, πολιτισμού και δημιουργικής έκφρασης.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here