Εφηβεία και αξιολόγηση

0
1670

     Image result for εφηβεια και αξιολογηση                                 

Αδιαμφισβήτητα η εφηβεία χαρακτηρίζεται ως μια πολυδιάστατη περίοδος της ζωής μας, κατά την οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι με πρωτόγνωρα πράγματα, τα οποία μέχρι τώρα δεν μας είχαν περάσει καν από το νου ή απλά δεν θέλαμε να έχουμε την τύχη να τα συναντήσουμε!.. Ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με πολλά  προβλήματα, τα οποία είναι όντως σημαντικά ή ακόμα και με κάποια μηδαμινής σημασίας, τα οποία όμως έχουμε  την τάση  να τα τραγικοποιούμε… Αυτό το οποίο όμως  προβληματίζει πραγματικά το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων είναι το όλο και αυξανόμενο άγχος της αξιολόγησης

Διαφήμιση

Κατ’ αρχάς κατά την διάρκεια της εφηβικής μας περιόδου ασχολούμαστε συνήθως με πολλά πράγματα και βρισκόμαστε συνεχώς κάτω από την πίεση της αξιολόγησης.. Παίρνουμε  μέρος συνεχώς  σε διάφορα τεστ και διαγωνισμούς για να αποδείξουμε στον εαυτό μας ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε και να δείξουμε την ευφυΐα μας.. Μια τέτοια όμως κατάσταση προϋποθέτει δυναμισμό, σωστή προετοιμασία και πίστη στις δυνατότητες μας..

Ακόμα πιο συχνές περιπτώσεις άγχους αποτελούν οι εξετάσεις ξένων γλωσσών.. Επιθυμούμε πλέον να αποκτήσουμε όλο και περισσότερα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας για να εξασφαλίσουμε το μέλλον μας και να μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε. Η πλειοψηφία από εμάς σκέφτεται με αυτό τον τρόπο και δικαιολογημένα βέβαια, διότι παρατηρούμε πως μόνο αυτό πλέον μετράει. Είναι τέτοιο το σύστημα, το οποίο μας εξαναγκάζει να σκεφτόμαστε έτσι. Η διάκριση στις γνώσεις και στα πιστοποιητικά!  Δεν γίνεται πλέον ούτε λόγος να γνωρίσουμε  μια γλώσσα για να μάθουμε απλά να επικοινωνούμε και να ερχόμαστε σε επαφή με άλλους λαούς!  Μια τέτοια κατάσταση δημιουργεί περισσότερο άγχος καθώς παλεύουμε καθημερινά να καλύψουμε μεγάλες ποσότητες ύλης ώστε να δώσουμε κάποιο χαρτί πιστοποίησης και να διακριθούμε.

Μην ξεχνάμε πως μέσα στην καθημερινότητα των νέων δεν είναι μόνο η μελέτη των μαθημάτων αλλά και η ενασχόληση με τον αθλητισμό! Μια τέτοια ενασχόληση απαιτεί εξίσου αφοσίωση και τακτική προπόνηση. Παρατηρώντας γύρω μου μπορώ να πω πως μια τέτοια κατάσταση είναι αρκετά δύσκολη και κοπιαστική καθώς γίνεται μεγάλη προσπάθεια να καταφέρουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερες επιδόσεις με απώτερο σκοπό να πετύχουν στους αγώνες και να διακριθούν..  Υποβάλλουν τον εαυτό τους σε καθεστώς πίεσης και πολλές φορές δεν καταφέρνουν να ανταπεξέλθουν. Έτσι ακολουθούν ένα συμβατό τρόπο ζωής.. Το πιο δύσκολο από όλα είναι να συνδυάσεις τα πάντα μεταξύ τους.  Όμως αυτό δεν επιτυγχάνεται πάντα καθώς απαιτείται ενέργεια και χρόνος, πράγματα που απουσιάζουν από την καθημερινότητα μας…

Αυτό το κυνήγι των επιδόσεων και των υψηλών βαθμών φτάνει  στο αποκορύφωμά του στις τελικές εξετάσεις στο τέλος του Λυκείου!  Για εμένα αυτή η δύσκολη περίοδος της ζωής μου πλησιάζει και  έχω ήδη πάρει μια γεύση για το τι έχω να αντιμετωπίσω του χρόνου!. Το άγχος και η καταπίεση κορυφώνεται και δίνεις όλο σου τον εαυτό μέχρι που κάποια πράγματα που πλέον αποτελούν ρουτίνα, ο εγκέφαλος αντιδρά άμεσα  σε αυτά χωρίς  να έχει λάβει κάποια πληροφορία για να την επεξεργαστεί!  Για να ξεκινήσεις αυτές τις σημαντικές εξετάσεις , οι οποίες καλώς ή κακώς θα χτίσουν το μέλλον σου, θα πρέπει να είσαι αποφασισμένος και να έχεις θέσει στόχους για την ζωή σου..  Αρχίζεις το ένα φροντιστήριο μετά το άλλο γιατί απλά νιώθεις πως το σχολείο δεν σε καλύπτει και έτσι καταλήγεις με ένα πλήρες ολοκληρωμένο πρόγραμμα!  Κάποιοι θεωρούν πως αυτός ο τρόπος αξιολόγησης δεν είναι σωστός και πως θα έπρεπε το σύστημα να ήταν αλλιώς.. θα συμφωνήσω διότι έχουμε φτάσει στο σημείο να αντιμετωπίζουμε τις εξετάσεις ως κάτι επώδυνο και ψυχοφθόρο ενώ θα έπρεπε στην πραγματικότητα  να μας ευχαριστεί αυτό που κάνουμε !…

Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα πως το άγχος κυριαρχεί στην εφηβική μας ηλικία .. Καθ’ όλη την διάρκεια της θα έχουμε να αντιμετωπίζουμε ένα παντοτινό άγχος για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά,  για διαφορετικές αξιολογήσεις!   Χρειάζεται αυτοπεποίθηση και σωστή κρίση ώστε να γίνει σωστή διαχείριση του χρόνου και των ευκαιριών που μας δίνονται!  Οι διακρίσεις αποτελούν πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας!

Μαργαρίτα, 16

Διαφήμιση
Previous articleΚάτω τα χέρια από τη νέα γενιά!
Next articleΗ γλώσσα μου ροδάνι – Ταχυλαλιά
Πηγή Παιδείας
Η Πηγή Παιδείας ιδρύθηκε στις 16 Ιουνίου 2016 από την Ευαγγελία Τζιάκα, με τη συμμετοχή μιας δεκαπενταμελούς εθελοντικής ομάδας καθηγητών μέσης εκπαίδευσης. Ξεκινώντας ως μια εμπνευσμένη ιδέα, εξελίχθηκε σε ένα εκπαιδευτικό και πολιτιστικό πόρταλ με πολυδιάστατη δραστηριότητα. Από τον πρώτο κιόλας χρόνο λειτουργίας, η Πηγή Παιδείας διοργάνωσε ημερίδες και σεμινάρια με θέματα όπως η εναλλακτική και περιβαλλοντική εκπαίδευση. Από τον Νοέμβριο του 2016 έως τον Απρίλιο του 2021, πραγματοποίησε πολυάριθμα σεμινάρια και τρεις πανελλήνιες συνδιασκέψεις σε συνεργασία με φορείς όπως το ΤΕΠΑΕ του ΑΠΘ, την Πρεσβεία της Φινλανδίας, την Πρεσβεία της Πορτογαλίας, το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου και τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Η ιστοσελίδα αναπτύχθηκε περαιτέρω με τη δημιουργία ενός καλά οργανωμένου web TV, το οποίο φιλοξενεί εκπομπές ποικίλης θεματολογίας και συνεντεύξεις, καθώς και τη διοργάνωση διαγωνισμών ταινιών μικρού μήκους και λογοτεχνικών διαγωνισμών. Σημαντικός σταθμός στην πορεία της Πηγής Παιδείας ήταν η εμπορική αξιοποίηση του λογότυπού της, ο οποίος έγινε σήμα κατατεθέν του εκδοτικού οίκου Bookguru.gr. Μέσω του Writers Agency Bookguru.gr, έχουν εκδοθεί βιβλία (παραμύθια και μη), ενισχύοντας την παρουσία της στον χώρο της λογοτεχνίας. Σήμερα, η Πηγή Παιδείας φιλοξενεί πάνω από 1.000 άρθρα, ένα πλούσιο web TV και πληθώρα βιβλίων εκδόσεων, συνεχίζοντας να αποτελεί έναν δυναμικό φορέα εκπαίδευσης, πολιτισμού και δημιουργικής έκφρασης.