Aγάπη Ντόκα «Καταδικασμένη να είμαι σπάνια»

0
1496
Πηγή: omorfhmesaexw.blogspot.com

1.Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς

Γεννήθηκα, μεγάλωσα, πήγα σχολείο, παντρεύτηκα, έκανα δύο κόρες, απέκτησα δύο εγγονούς, εργάσθηκα, έμαθα αγγλικά-γαλλικά-ιταλικά, όλα στην Θεσσαλονίκη.
Η γραφή για μένα ήταν εκτόνωση παιδιόθεν.
Πριν λίγα χρόνια αποφάσισα ν’ ασχοληθώ συστηματικά με τις λέξεις και άρχισα να παρακολουθώ σεμινάρια δημιουργικής γραφής.
Έχω πάρει μέρος με τα κείμενά μου «Στην κρίση μη μ’ αγαπάς» και «Να το αποφεύγεις το ηλιοβασίλεμα» στο συλλογικό έργο «Αχτίδες στο σκοτάδι», εκδ. Ανάτυπο-2016.
Το διήγημά μου «Χίλιες και μία νύχτες» πήρε τιμητική διάκριση στον διαγωνισμό «Λογοτεχνικές πένες 2016» που συνδιοργάνωσαν οι εκδόσεις Γράφημα και το GoodBooksweb.com. Είμαι μέλος της Ένωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος (ΕΛΒΕ).
Δραστηριοποιούμαι, επίσης, στην ομάδα δράσης Το Ράφι της Αγάπης, που σκοπό έχει την ίδρυση δανειστικών βιβλιοθηκών σε συλλόγους που αγκαλιάζουν άτομα με χρόνιες παθήσεις.

Διαφήμιση

2.“Καταδικασμένη να είμαι σπάνια” είναι ο τίτλος του πρώτου σας βιβλίου. Πείτε μας λίγα λόγια για αυτό.

Το θέμα του βιβλίου είναι μια ιστορία με χιούμορ, αλλά και εσωτερική αναζήτηση της ηρωίδας του. Η Χαρά είναι μια γυναίκα που γνώρισε έναν μόνο άντρα στη ζωή της, τον παντρεύτηκε και απέκτησε μαζί του έναν γιο. Καμία άλλη εμπειρία αγάπης, έρωτα ή πάθους. Η χρυσή ρουτίνα της διαταράσσεται όταν θα διαβάσει μια ρήση του Λα Ροσφουκώ: «Μπορεί κανείς να βρει γυναίκες που δεν είχαν καμία ερωτική σχέση, αλλά είναι σπάνιο να βρει γυναίκες που είχαν μόνο μία». Αυτό αλλάζει τη σκέψη της. Πιστεύει ότι πάσχει από μια σπάνια αρρώστια, την Διαβιομονογαμία! Αναρωτιέται αν μπορεί να θεραπευτεί, αφού ήδη ξυπνάει μέσα της ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για έναν συνάδελφό της. Κάνει βουτιές στον εαυτό της, εξετάζει τα Πρέπει του κόσμου και τα Θέλω τα δικά της και αναρωτιέται αν πρέπει να ρισκάρει. Η συνέχεια –ανατρεπτική ή όχι– μέσα στις σελίδες του βιβλίου!
Το εξώφυλλο του βιβλίου έχει διακριθεί ως ένα από τα εννέα καλύτερα για το 2016.

3.Γιατί θεωρείτε πώς το να είσαι σπάνιος είναι καταδικασμένο; Και γιατί μιλάτε για τη γυναίκα; Τι είναι αυτό που θέλετε να περάσετε στο αναγνωστικό σας κοινό;

Το βιβλίο περιλαμβάνει πολλά μικρά κεφάλαια. Ένα από αυτά με τίτλο «Τα σπανάκια» κλείνει με το εξής: «Η σπανιότητα μπορεί να θεωρείται ευχή, είναι όμως και μια μεγάλη κατάρα». Όταν κάποιος είναι σπάνιος ή κάτι είναι σπάνιο, σημαίνει ότι είναι έξω από τους συνηθισμένους κανόνες. Κι όταν κάτι είναι εξαίρεση, τότε είναι διαφορετικό(ς) και άρα καταδικασμένο(ς) να αντιμετωπίζεται διαφορετικά.
Η αναφορά γίνεται στη γυναίκα γιατί ο Λα Ροσφουκώ αναφέρθηκε στην γυναίκα. Στην γυναίκα που η κοινωνία την θέλει –με τα δικά της στερεότυπα δια μέσου των αιώνων– είτε σπάνια είτε καλόγρια. Που την θέλει είτε παντρεμένη είτε στο ράφι. Που της επιβάλλει αυστηρούς ηθικούς κανόνες. Που επιτρέπει την διαφορετική αντιμετώπιση ανάμεσα στα δύο φύλα. Που ο άντρας είναι ελεύθερος και δικαιολογημένος να κάνει τις αμαρτίες του, ενώ η γυναίκα οφείλει να κρατάει τη θέση της –τι ωραία τοποθετημένη δικαιολογία– όλα ωραία και τακτοποιημένα.
Δεν επιθυμώ να περάσω κάτι ιδιαίτερο με την ιστορία της Χαράς. Η χαρά μου θα είναι οι γυναίκες να κάνουν μια βουτιά μέσα τους και οι άντρες να ανακαλύψουν ακόμη μία πλευρά του γυναικείου ψυχισμού. Οι απαντήσεις υπάρχουν, οι ερωτήσεις λείπουν.

4.Τι ήταν αυτό που σας ώθησε στη συγγραφή του βιβλίου; Ποια ήταν η πηγή της έμπνευσής σας;

Η έμπνευση ήρθε απρόσμενα μόλις διάβασα αυτό που έγραψε ο Λα Ροσφουκώ. Αφορμή ήταν η λέξη «σπάνιο».

5.Ποιο είναι το πρόγραμμα των παρουσιάσεων σας; Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτές.

Συνολικά έγιναν τρεις παρουσιάσεις:
Η πρώτη στις 13 Δεκεμβρίου 2016, λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία του βιβλίου, στο Φίλυρο Θεσσαλονίκης, καλεσμένη της Κίνησης Επικοινωνίας Πολιτών Φιλύρου και ειδικότερα των τμημάτων της των οποίων είμαι μέλος, της Λέσχης Ανάγνωσης και της Δημιουργικής Γραφής της.
Η δεύτερη στις 28 Ιανουαρίου 2017 στην Αθήνα στον Ιανό Σταδίου, η οποία μεταδόθηκε ζωντανά και μπορείτε να την δείτε στον σύνδεσμο:

Και η τρίτη στις 23 Φεβρουαρίου 2017 στην Θεσσαλονίκη στον Ιανό Αριστοτέλους, η οποία θα αναρτηθεί εντός των ημερών στο You Tube.
Θα ακολουθήσουν παρουσιάσεις σε άλλες πόλεις που ήδη συζητώ.

6.Επόμενο συγγραφικό εγχείρημα θα έχουμε;

Οι άνθρωποι που γράφουν, δεν ησυχάζουν ποτέ! Στα συρτάρια τους ή στον υπολογιστή τους υπάρχουν σελίδες γεμάτες ιστορίες, είτε ολοκληρωμένες είτε ημιτελείς.
Εκτός από αυτές τις παρακαταθήκες, υπάρχει κάτι που ξεκίνησα, συνεχίζω, επεξεργάζομαι, συμπληρώνω και σιγά-σιγά ωριμάζει…

Διαφήμιση
Previous articleΗ γλώσσα μου ροδάνι – Ταχυλαλιά
Next articleΡήγας Βελενστινλής, ο σπορέας της λευτεριάς
Πηγή Παιδείας
Η Πηγή Παιδείας ιδρύθηκε στις 16 Ιουνίου 2016 από την Ευαγγελία Τζιάκα, με τη συμμετοχή μιας δεκαπενταμελούς εθελοντικής ομάδας καθηγητών μέσης εκπαίδευσης. Ξεκινώντας ως μια εμπνευσμένη ιδέα, εξελίχθηκε σε ένα εκπαιδευτικό και πολιτιστικό πόρταλ με πολυδιάστατη δραστηριότητα. Από τον πρώτο κιόλας χρόνο λειτουργίας, η Πηγή Παιδείας διοργάνωσε ημερίδες και σεμινάρια με θέματα όπως η εναλλακτική και περιβαλλοντική εκπαίδευση. Από τον Νοέμβριο του 2016 έως τον Απρίλιο του 2021, πραγματοποίησε πολυάριθμα σεμινάρια και τρεις πανελλήνιες συνδιασκέψεις σε συνεργασία με φορείς όπως το ΤΕΠΑΕ του ΑΠΘ, την Πρεσβεία της Φινλανδίας, την Πρεσβεία της Πορτογαλίας, το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου και τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Η ιστοσελίδα αναπτύχθηκε περαιτέρω με τη δημιουργία ενός καλά οργανωμένου web TV, το οποίο φιλοξενεί εκπομπές ποικίλης θεματολογίας και συνεντεύξεις, καθώς και τη διοργάνωση διαγωνισμών ταινιών μικρού μήκους και λογοτεχνικών διαγωνισμών. Σημαντικός σταθμός στην πορεία της Πηγής Παιδείας ήταν η εμπορική αξιοποίηση του λογότυπού της, ο οποίος έγινε σήμα κατατεθέν του εκδοτικού οίκου Bookguru.gr. Μέσω του Writers Agency Bookguru.gr, έχουν εκδοθεί βιβλία (παραμύθια και μη), ενισχύοντας την παρουσία της στον χώρο της λογοτεχνίας. Σήμερα, η Πηγή Παιδείας φιλοξενεί πάνω από 1.000 άρθρα, ένα πλούσιο web TV και πληθώρα βιβλίων εκδόσεων, συνεχίζοντας να αποτελεί έναν δυναμικό φορέα εκπαίδευσης, πολιτισμού και δημιουργικής έκφρασης.