Η Ανθή Βαφειάδη μας “ρίχνει” Ένα στραγάλι “που” πήρε τον κατήφορο και …

Η Ανθή Βαφειάδη, νέα και δημιουργική συγγραφέας γεννήθηκε στα Κύμινα Θεσσαλονίκης. Είναι τελειόφοιτη του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και  πτυχιούχος του τμήματος Προσχολικής Αγωγής. Με ιδιαίτερη αγάπη για τα ταξίδια, το φαγητό και τη μουσική η συγγραφέας αποφάσισε να μας “ρίξει” «Ένα στραγάλι “που” πήρε τον κατήφορο και σώζει το περιβάλλον»,  το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλους στις οποίες εργάζεται τα τελευταία χρόνια, σε τρισδιάστατη εικονογράφηση του Νικόλαου Θεοδώρου.

Τι  συμβαίνει λοιπόν κυρία Βαφειάδη με… Ένα Στραγάλι που Πήρε τον κατήφορο και θέλησε να σώσει το περιβάλλον;

Χαχα, όντως ένα στραγάλι μικροσκοπικό και ασήμαντο αποφάσισε να σώσει το περιβάλλον μέσα από μια ιστορία περιπέτειας και να διδάξει στους αναγνώστες τους τρόπους προστασίας και αγάπης του πλανήτη μας.

Έχετε αναφέρει ότι πρώτα ξεκινήσατε με τον τίτλο και μετά με την ιστορία,  θεωρώντας αστεία και σημαντική τη λέξη «στραγάλι». Από που προέκυψε η έμπνευση του τίτλου και του βιβλίου γενικότερα;

Η έμπνευση προήλθε από τη νονά μου. Αυτή μου είπε πως ήρθε η ώρα να γράψω ένα παραμύθι, μιας και ασχολούμαι με τις εκδόσεις Διάπλους εδώ και 6 χρόνια. Το θέμα της ιστορίας ήρθε μετά τον τίτλο όντως, αλλά η λέξη στραγάλι είναι αστεία και σπάνια μιας και τα περισσότερα παιδιά δεν ξέρουν καν τι είναι το στραγάλι! Παρόλα αυτά την λένε συνεχώς και μπαίνουν στη διαδικασία να το γνωρίσουν καλύτερα.

Γνωρίζοντας ότι έχετε επηρεαστεί από την νονά σας στο συγγραφικό σας έργο  τόσο στον τρόπο γραφής όσο και συνολικά, τι είναι αυτό που σας έκανε και γιατί αποφασίσατε να αφιερώσετε το βιβλίο σας σε εκείνη;

Αυτή είναι η αιτία που αγαπώ τόσο πολύ τα βιβλία. Εξαιτίας της νονάς μου διαβάζω, αφηγούμαι και γράφω ιστοριες. Μου έδωσε το κίνητρο να μάθω καλά την ελληνική γλώσσα αλλά και να σκέφτομαι.

Γνωρίζατε από την αρχή, το τέλος του βιβλίου σας ή σας οδήγησαν οι ήρωες σας;

Το γνώριζα από την αρχή. Είχα κάνει στο μυαλό μου το πλάνο και τη δομή της ιστορίας και στη συνέχεια το εμπλούτισα με τραγούδια.

Για την διεξαγωγή του βιβλίου σας συνεργαστήκατε με πληθώρα ατόμων όπως ο Δήμος Βουγιούκας, o Απoστόλης Μόσιος, ο  Νίκος  Θεοδώρου, ο Στράτος Προύσαλης αλλά ακόμη και του καλλιτεχνικού χώρου άτομα όπως ο Γρηγόρης Βαλτινός, η Νάντια Κοντογεώργη και ο Μέμος Μπεγνής. Πώς προέκυψε η συνεργασία σας, πως έγινε η επιλογή των συγκεκριμένων ατόμων και πως εξελίχθηκε αυτή η συνεργασία;

Είπα θα διαλέξω τους καλύτερους και το έκανα! Χαχα, το λέω αυτό γιατί οι περισσότεροι συντελεστές είναι φίλοι μου. Η συνεργασία μας κύλισε άψογα. Νιώθω τυχερή και ευλογημένη που είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με τέτοιους ανθρώπους που ξέρουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και πάνω από όλα την αγαπούν… Ενώσαμε λοιπόν όλοι την αγάπη μας και βγήκε αυτό το αποτέλεσμα που για μένα είναι και το επιθυμητό.

Ο τρόπος παρουσίασης του βιβλίου σας μπορεί να χαρακτηριστεί αρκετά πρωτότυπος και με παιγνιώδη και βιωματικό χαρακτήρα όπως  είναι αυτοί με το Αρσάκειο  νηπιαγωγείο, το  ΠΑΛΛΑΔΙΟ νηπιαγωγείο  ή  με τη συνοδεία του θεατρικού εμψυχωτή. Ποια θα είναι η επόμενη παρουσίαση σας, θα υπάρξει κάποιο  «νέο» πρωτότυπο  στοιχείο με το οποίο θα εμπλουτιστεί;

Μιας και είναι καλοκαίρι είπαμε να ηρεμήσουμε λίγο από τις παρουσιάσεις. Όμως αυτός είναι ο τρόπος που το παραμύθι παρουσιάζεται. Κάνουμε μια συνεργασία με τα σχολεία συνήθως, και το παρουσιάζουμε όλοι μαζί για να έχει ενδιαφέρον για όλους, για τα παιδιά, για τους γονείς αλλά και για εμάς και τους εκπαιδευτικούς.

Οι παρουσιάσεις  αυτές του βιβλίου σας έχουν πάει πολύ καλά σε όλες τις πόλεις που επισκεφτήκατε και προφανώς ένας από τους λόγους είναι ο παραπάνω. Που νομίζεται  όμως ότι οφείλεται συνολικότερο αυτό;

Πιστεύω πως αυτό είναι ένα εκπαιδευτικό πάρτι. Είναι μια αφορμή τα παιδιά να αφήσουν το τάμπλετ, να γνωρίσουν το βιβλίο εκτός του σχολείου και να παίξουν με μια ιστορία. Αυτό λειτουργεί σαν ανάγκη και από τους εκπαιδευτικούς αλλά και από τους δασκάλους.

Το Yπουργείο Παιδείας ενέκρινε το παραμύθι σας για προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό. Πώς αισθανθήκατε σχετικά με αυτό;

Παρά πολύ μεγάλη χαρά. Να προσθέσουμε όμως ότι η έγκριση αυτή είναι  από το υπουργείο Παιδείας της Κύπρου!

Αν μπορούσατε να βάλετε στο επόμενο σας συγγραφικό έργο  έναν  ήρωα από οποιοδήποτε άλλο μυθιστόρημα υπαρκτό ή μη πρόσωπο ποιο θα επιλέγατε και γιατί; Έχετε ταυτιστεί ποτέ πλήρως με κάποιον από τους δικούς σας ήρωες;

Όχι, δεν έχω ταυτιστεί απόλυτα με κάποιον ήρωα αλλά είχα παντοτε μια αδυναμία στις ιστορίες της Disney. Ξέρετε μεγάλωσα βλέποντας τις ταινίες τους ή διαβάζοντας τα παραμύθια τους οπότε έχω και μια αδυναμία σ’ αυτά. Μου θυμίζουν τα παιδιά μου χρόνια.

Τι σημαίνει για εσάς ‘Πηγή Παιδείας΄;

Καλή ερώτηση! Για μένα, πηγή παιδείας σημαίνει οτιδήποτε μπορεί να σε μορφώσει και να σε πλάσει. Αυτό μπορεί να ονομάζεται σπίτι, σχολείο, βιβλίο, ίντερνετ, κοινωνία και πολλά άλλα.

 «Περιβάλλον, παιδί, βιβλίο, οικογένεια,  παιδεία,  εκπαίδευση» με ποια σειρά θα τα τοποθετούσατε και γιατί αναφέρατε το πρώτο ως ύψιστης σημασίας;

Περιβάλλον- παιδί- οικογένεια- παιδεία- βιβλίο- εκπαίδευση. Αν και είναι πάρα πολύ δύσκολο να βάλω τις λέξεις αυτές σε μια σειρά, το περιβάλλον το έγραψα πρώτο χωρίς σκέψη. Το περιβάλλον είναι το Α και το Ω , είναι το σπίτι όλων των ανθρώπων. Χωρίς αυτό δε θα μπορούσε να υπάρξει ζωή στον πλανήτη.

Υπάρχει κάποιο παιδικό βιβλίο που θα θέλατε να έχετε γράψει εσείς κι αν ναι γιατί;

Όχι δεν υπάρχει, έπρεπε να διαβάσω όλα αυτά τα παραμύθια για να φτάσω στο σημείο να γράψω ένα δικό μου. Άρα, πρέπει να τα ευχαριστώ που μου μάθανε να σκέφτομαι.

Αν μπορούσατε να επιλέξετε ένα μόνο συγγραφέα Έλληνα ή ξένο προκειμένου να συνεργαστείτε για κάποιο νέο συγγραφικό έργο ποιος θα ήταν αυτός και τι είδους έργο θα επιλέγατε;

Αυτή είναι η πιο δύσκολη ερώτηση έως τώρα. Πώς να επιλέξεις έναν ανάμεσα στους καλύτερους; Παρόλα αυτά θα ήθελα να συνεργαστώ με τον Άντερσεν. Τον θεωρώ πατέρα των παιδικών βιβλίων και δάσκαλο της παιδικής λογοτεχνίας.

Αν μπορούσατε να ρωτήσετε οτιδήποτε ή να δώσετε μια συμβουλή  στους μικρούς αναγνώστες του βιβλίου σας τι θα ήταν αυτό ή  ποια θα ήταν αυτή;

Θα τους έλεγα να “εκμεταλλευτούν” τα παραμύθια. Θα είναι πάντα ένα βήμα μπροστά σαν πολίτες στο μέλλον.

Έχετε σκεφτεί να γράψετε νέο βιβλίο  σύντομα για παιδιά προσχολικής ηλικίας και όχι μόνο; Αν ναι ποιο θα ήταν το περιεχόμενο του;

Δε θα ήθελα ακόμα να αποκαλύψω την ιστορία όμως υπάρχει κάτι, το οποίο είναι και πιο ρομαντικό. Είναι μια ιστορία που αφορά πάλι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Πως θα θέλατε να δείτε την εξέλιξη του βιβλίου σας, τι σας έχει προσφέρει σε προσωπικό επίπεδο;

Η προσδοκίες μου για το βιβλίο αυτό ξεπεράστηκαν όταν στους 10 μήνες κυκλοφορίας κάναμε τη δεύτερη έκδοση. Έμαθα παρά πολλά μέσα από αυτό το βιβλίο είτε από επαγγελματικής άποψης είτε από καλλιτεχνικής. Εκτέθηκα μπροστά στα παιδιά που είναι οι πιο αυστηροί κριτές. Έμαθα να αφηγούμαι και να διαδραματίζω μια ιστορία. Έμαθα να πουλάω ένα βιβλίο. Όλα αυτά είναι προίκα που μαζεύω για τη ζωή μου.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σας σχέδια, κατά πόσο θεωρείται ότι έχετε επιτύχει τους προσωπικούς αρχικούς σας στόχους;

Συνεχίζω να εργάζομαι στον οίκο και να ασχολούμαι με το κομμάτι του μάρκετινγκ. Αυτό είναι και το κύριο επάγγελμα που κάνω και θα ήθελα να κάνω. Ελπίζω να κρατήσει για πολύ ακόμα.

 

Σας ευχαριστούμε πολύ κ. Βαφειάδη για την συνέντευξη σας στο Πηγή Παιδείας και ιδιαίτερα εγώ προσωπικά για το χρόνο σας και την προθυμία σας. Σας ευχόμαστε κάθε προσωπική και επαγγελματική επιτυχία, να συνεχίζετε να βάζετε το δικό σας “λιθαράκι” στο λογοτεχνικό περιβόλι.

 

 expedition37.icupersonal budget templateвоблеры понтон 21лобановский александр отзывыdiveyevost petersburg tour company

Previous articleTην 4η θέση κατέκτησε η oμάδα διαστημικής White Noise του ΕΜΠ
Next articleΚαθολική η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στους Δήμους όλης της χώρας
Μαριάννα Μανωλοπούλου
Ονομάζεται Μαρία-Ιωάννα Μανωλοπούλου, γεννήθηκε στην Λάρισα και διαμένει στην Θεσσαλονίκη. Σπουδάζει στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και είναι 20 ετών. Συμμετείχε εθελοντικά σε προγράμματα όπως στο hotspot των Διαβατών και συμμετέχει εθελοντικά και εμψυχωτικά στο Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Ανήκει στην συντακτική ομάδα του Πηγή Παιδείας ενώ αποτελεί και ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου του Πηγή Παιδείας. Στα ενδιαφέροντα της συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων τα ταξίδια, το θέατρο, οι ξένες γλώσσες, η προώθηση της εναλλακτικής εκπαίδευσης. Συναναστρέφεται καθημερινά με παιδιά κυρίως προσχολικής αγωγής και εκτιμά την συνεχή ποιοτική επιμόρφωση πάνω στο αντικείμενο της. Ένας από αυτούς είναι και ο λόγος που ξεκίνησε να γράφει. Γράφει στο «Πηγή Παιδείας» και ασχολείται κυρίως με το κομμάτι των συνεντεύξεων γιατί όνειρο της από μικρή ήταν να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία. Μόνο που αυτή τη φορά βρήκε τρόπο να «παντρέψει» τις δυο μεγάλες αγάπες της τη δημοσιογραφία και την παιδαγωγική. Για αυτήν Πηγή σημαίνει «Η γνώση είναι η πιο δημοκρατική πηγή δύναμης.» και Παιδεία «Παιδεία είναι αυτό που επιβιώνει όταν όλα όσα έχουν μαθευτεί ξεχνιούνται». Το ρητό που την συνοδεύει στις περισσότερες στιγμές της ζωής της είναι το «Τα πάντα συμβαίνουν για κάποιο λόγο» έτσι όσον αφορά την Εκπαίδευση και την Παιδεία θεωρεί πως πάντα πίσω από αυτές όλα έχουν κάποιον στόχο και όλα είναι θέμα κίνητρων. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο email της mariannamanwlopoulou@gmail.com και στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here